Ritzau Public åbner muligheder i det offentlige

Ritzaus Bureau præsenterer opslagsværket Ritzau Public, en database med mere end 18.000 chefer og ledere i Danmarks institutionelle og politiske system.

Ritzau Public er et værktøj, der giver virksomheder og organisationer, som vil i kontakt med kommuner, regioner og stat, en hurtig og præcis kommunikationsvej til beslutningstagere inden for relevante områder. Ritzau har optimeret databasens potentiale for kommercielt brug, mens kunder, som vil bruge den til at finde kilder til research, baggrundsanalyser eller rundspørger, let og hurtigt kan trække landsdækkende lister - eksempelvis over regionsrådspolitikere i specifikke udvalg, alle skoleledere i landet eller samtlige it-chefer i kommunerne. Ritzau Public er derfor attraktiv for en bred brugergruppe.

”Vi har skabt et moderne opslagsværk, som er brugbart for en række forskellige kunder, men især tilgodeser private virksomheder. Der ligger mange kommercielle muligheder i dette digitale redskab, som gør det lettere at kontakte chefer og ledere i det offentlige Danmark”,udtaler Lars Vesterløkke, chefredaktør og administrerende direktør for Ritzaus Bureau.

Det offentlige system i Danmark forvalter over 1000 milliarder kroner årligt. Der ligger derfor et stort potentiale for virksomheder i at kunne identificere de personer, som træffer beslutninger om udbud og indkøb, ligesom eksempelvis medier, analytikere og forskere har stor interesse i at trække viden om det offentlige fra dets egne nøglepersoner. Det er her, Ritzau Public er et effektivt og nyttigt redskab.

Lanceringen af Ritzau Public er første fase i en langsigtet strategi, som sigter på at gøre opslagsværket brugbart for endnu flere. Ritzau Public indeholder i dag data på flere end 18.000 ledere, chefer og politikere - regionalt, kommunalt og i staten. I øjeblikket arbejdes der på at implementere data fra en lang række nye områder som for eksempel sygehuse, forsyningsstationer, universiteter og partikontorer. Sideløbende bliver dataene beriget med endnu flere niveauer af beslutningstagere i både de institutionelle og politiske organisationsstrukturer.

Det er data fra opslagsværket Kommunal Aarbog, der ligger til grund for Ritzau Public. Ritzaus Bureau købte Kommunal Aarbog i 2014.

Kontakt:
Lars Vesterløkke
Adm. Direktør, chefredaktør/CEO, Editor-in-chief

1264 København K.

Tlf. +45 3330 0000

Nyhedsbureauet Ritzaus Bureau A/S kom ud af 2017 med et overskud før skat for koncernen på 5,3 mio. kr.6.4.2018 13:13pressemeddelelse