Ritzau opruster salg og udvikling af digitale tv-oversigter

Ritzaus Medieservice har per 1. december ansat 29-årige Daniel Rühmann i en stilling som global director of growth and business development. Daniel Rühmann har en fortid hos EPG Systems og Gracenote, hvor han har arbejdet med salg og forretningsudvikling inden for digitale tv-oversigter (EPG-data).

Tv-oversigter og data er et område i vækst hos Ritzaus Bureau, som med ansættelsen skal vokse sig stærkere.

”Ritzaus Medieservice har i de senere år sikret markante markedsandele i Danmark på tv-sider til print. I dag leverer vi hver uge hundredevis af tv-sider, ugetillæg og tv-tillæg til dagblade og ugeblade. Men vi skal nu rykke hurtigere ind på det digitale marked, hvor der er markante vækstmuligheder. Det skal Daniel Rühmann med sin store viden om markedet og sine gode salgskompetencer hjælpe os med,” udtaler kommerciel chef for Ritzaus Medieservice Anders Lind Jørgensen.

Ritzaus Medieservice leverer tv-sider til blandt andet Aller og Egmonts ugeblade samt alle landets dagblade. Den digitale forretning udgør en mindre del af omsætningen, men er i vækst. Blandt andet leverer Ritzaus Medieservice EPG-data og færdige online tv-guide-løsninger til flere af landets største broadcastere, kanaludbydere og mediehuse.

”Potentialet i det digitale marked for tv-metadata er stort, men det kræver også produktudvikling. Jeg glæder mig meget over at være del af teamet her hos Ritzau på dette spændende tidspunkt, og jeg ser frem til at udvikle og sælge Ritzaus digitale metadata-produkter til blandt af danske og udenlandske tv-udbydere, som udgør roden i mit professionelle netværk,” siger Daniel Rühmann

”Vi har i dag en fin forretning på printmarkedet, men vi mærker tydeligt det pres, som vores kunder lever under, når færre køber aviser og ugeblade. Derfor skal vi finde nye markeder, så vi fortsat kan have en sund forretning, der bidrager til Ritzaus Bureau. Samtidig leder vi efter løsninger, der kan sikre vores printkunder servicestoffet til lavere priser og hjælper dem med den digitale omstilling,” siger Anders Lind Jørgensen.

Ritzaus Medieservice beskæftiger 20 medarbejdere, der arbejder med tv-data, opsætning af tv-sider og tillæg, biografdata, sportsresultater, vejrgrafikker og diverse mikrosites.

Kommerciel chef Anders Lind Jørgensen 3330 0307 alj@ritzau.dk