Ritzau og norske NTB i nyt samarbejde

Ritzaus Bureau og det norske nyhedsbureau NTB vil med et nyt fælles selskab tage kampen op med de store, internationale spillere på markedet for digital information om tv og video-on-demand (VOD).
Ritzaus Bureau og NTB’s Universum indsamler data fra alle relevante tv- og video-udbydere, bearbejder dem og leverer i dag tv-oversigter og -omtaler til aviser og ugeblade i Danmark og Norge samt tv-listings og VOD-information til nordiske digitale aktører. Det nye selskab får navnet InFlow Media og bliver en totalleverandør af tv- og VOD-programinformation i hele Norden. InFlow Media vil kunne tilbyde en fælles nordisk platform kombineret med lokal markedsforståelse og kundeopfølgning. Dermed er InFlow Media godt rustet til at konkurrere med de store internationale spillere.
”Seertallet på flow-tv falder, og det vil fortsætte, men der er formentlig i endnu nogle år brug for tv-oversigter og tv-omtaler både i trykte medier og digitalt. Det vil vi selvfølgelig fortsætte med at levere. Men vi vil samtidig i et nyt og stærkere selskab forberede os til en digital fremtid med ændrede behov,” siger Lars Vesterløkke, adm. direktør i Ritzaus Bureau og formand for det nye selskab InFlow AS, der får hovedsæde i Oslo.
”Forbrugerne vil også i en digital fremtid have behov for at kunne overskue det store udbud af tv, film og video, så de har en reel mulighed for at vælge, hvad de vil bruge tiden på. Det er den opgave, det nye selskab er klar til at løse. Vi er allerede godt i gang med digitale løsninger til store tv-udbydere, og i det nye selskab får vi mulighed for at sætte mere fart på udviklingen”, siger Lars Vesterløkke.
Medarbejderne, der producerer tv-oversigter og -omtaler i Ritzau Medieservice overføres til det nye selskab InFlow Media, der får et dansk datterselskab InFlow Media Denmark. Tilsvarende vil InFlow Media have datterselskaber i de lande, som selskabet vil operere i.
Moderselskabet Inflow Media får hovedsæde i Oslo. Rune Skogeng, direktør i Universum AS, bliver adm. direktør i det nye selskab, mens chefen for Ritzau Medieservice, Anders Lind Jørgensen, bliver adm. direktør i det danske datterselskab. Lars Vesterløkke bliver formand for både moderselskab og datterselskaber.
Kontakt:
Lars Vesterløkke, chefredaktør og adm. direktør Ritzaus Bureau A/S
Tlf.: +45 2162 5312 – Mail: lav@ritzau.dk
Mads Yngve Storvik, chefredaktør og adm. direktør NTB AS
Tlf.: +47 900 45 079 – Mail: mys@ntb.no
Billeder



Information om Ritzaus Bureau A/S
Følg pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S
Ritzau indgår samarbejde med politiet13.10.2025 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Politiet vil fremover udkomme med deres operative meddelelser på Ritzaus platform, så de når direkte ud til redaktionerne. Det sker som led i politiets beslutning om at forlade det sociale medie X.
Ritzau og IDX indgår partnerskab: Stærkere kommunikation skal positionere selskaberne attraktivt over for kapitalmarkederne.30.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Ritzau og IDX har indgået et partnerskab, der skal skabe nye synergier mellem Ritzaus distributionsplatform Via Ritzau selskabsmeddelelser og IDX’ løsninger til præsentation finansiel information.
Fremtidens PR: Ritzau og Storykit i samarbejde om automatiseret video for pressekommunikation25.9.2025 10:02:10 CEST | Pressemeddelelse
Video er ikke længere blot et “nice-to-have” i virksomheders kommunikationsarbejde – det er det sprog, som mange målgrupper forstår og responderer på. Derfor har Storykit, den førende platform for videoautomatisering, indgået et strategisk partnerskab med Ritzau, Danmarks førende nyhedsbureau og distributør af pressemeddelelser. Sammen bringer de hurtig og skalerbar videoproduktion ind i kernen af dansk pressekommunikation. Med dette nye samarbejde kan Ritzaus kunder hurtigt omdanne deres pressemeddelelser til brandede videoer med budskaber fra deres pressemeddelelser, der øger rækkevidde og engagement på tværs af kommunikationskanaler – uden behov for ekstra værktøjer, et produktionsteam eller ekstra tid. ”I årtier har Ritzau været rygraden i dansk kommunikation, og vi er stolte over at kunne samarbejde om at forme fremtiden,” siger Peder Bonnier, CEO i Storykit. ”Med Storykit kan enhver organisation fortælle sin historie med video, og dette partnerskab betyder, at danske virksomheder
Ritzau henter erfaren kommerciel direktør22.4.2025 11:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Ritzaus nye kommercielle direktør, CCO, kommer med omfattende erfaring. Senest har han været CEO i IIH Nordic, og før det har han haft flere kommercielle direktørstillinger i blandt andet medie- og telebranchen.
Ritzau lander overskud i år med direktørskifte8.4.2025 15:43:28 CEST | Pressemeddelelse
Ritzaus Bureau kom ud af 2024 med sorte tal på bundlinjen. Den nyligt offentliggjorte årsrapport viser, at året endte med et samlet resultat på knap 10 mio. kr.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
