Ritzau og norske NTB i nyt samarbejde

Nyt nordisk tv-dataselskab skal skabe vækst
John Kvadsheim, formand NTB;
Mads Yngve Storvik, chefredaktør og adm. direktør NTB;
Alex Nielsen, formand Ritzaus Bureau
Lars Vesterløkke, chefredaktør og adm. direktør Ritzaus Bureau; John Kvadsheim, formand NTB; Mads Yngve Storvik, chefredaktør og adm. direktør NTB; Alex Nielsen, formand Ritzaus Bureau

Ritzaus Bureau og det norske nyhedsbureau NTB vil med et nyt fælles selskab tage kampen op med de store, internationale spillere på markedet for digital information om tv og video-on-demand (VOD).

Ritzaus Bureau og NTB’s Universum indsamler data fra alle relevante tv- og video-udbydere, bearbejder dem og leverer i dag tv-oversigter og -omtaler til aviser og ugeblade i Danmark og Norge samt tv-listings og VOD-information til nordiske digitale aktører. Det nye selskab får navnet InFlow Media og bliver en totalleverandør af tv- og VOD-programinformation i hele Norden. InFlow Media vil kunne tilbyde en fælles nordisk platform kombineret med lokal markedsforståelse og kundeopfølgning. Dermed er InFlow Media godt rustet til at konkurrere med de store internationale spillere.

”Seertallet på flow-tv falder, og det vil fortsætte, men der er formentlig i endnu nogle år brug for tv-oversigter og tv-omtaler både i trykte medier og digitalt. Det vil vi selvfølgelig fortsætte med at levere. Men vi vil samtidig i et nyt og stærkere selskab forberede os til en digital fremtid med ændrede behov,” siger Lars Vesterløkke, adm. direktør i Ritzaus Bureau og formand for det nye selskab InFlow AS, der får hovedsæde i Oslo.

”Forbrugerne vil også i en digital fremtid have behov for at kunne overskue det store udbud af tv, film og video, så de har en reel mulighed for at vælge, hvad de vil bruge tiden på. Det er den opgave, det nye selskab er klar til at løse. Vi er allerede godt i gang med digitale løsninger til store tv-udbydere, og i det nye selskab får vi mulighed for at sætte mere fart på udviklingen”, siger Lars Vesterløkke.

Medarbejderne, der producerer tv-oversigter og -omtaler i Ritzau Medieservice overføres til det nye selskab InFlow Media, der får et dansk datterselskab InFlow Media Denmark. Tilsvarende vil InFlow Media have datterselskaber i de lande, som selskabet vil operere i.

Moderselskabet Inflow Media får hovedsæde i Oslo. Rune Skogeng, direktør i Universum AS, bliver adm. direktør i det nye selskab, mens chefen for Ritzau Medieservice, Anders Lind Jørgensen, bliver adm. direktør i det danske datterselskab. Lars Vesterløkke bliver formand for både moderselskab og datterselskaber.

Kontakt:

Lars Vesterløkke, chefredaktør og adm. direktør Ritzaus Bureau A/S
Tlf.: +45 2162 5312 – Mail: lav@ritzau.dk

Mads Yngve Storvik, chefredaktør og adm. direktør NTB AS
Tlf.: +47 900 45 079 – Mail: mys@ntb.no

John Kvadsheim, formand NTB;
Mads Yngve Storvik, chefredaktør og adm. direktør NTB;
Alex Nielsen, formand Ritzaus Bureau
Bagest
Rune Skogeng, adm. direktør InFlow Media AS;
Kristoffer Gravgaard, udviklingsdirektør Ritzaus Bureau;
Vegard Isdahl, CFO NTB
Forrest
Mads Yngve Storvik, chefredaktør og adm. direktør NTB
Bagest Rune Skogeng, adm. direktør InFlow Media AS; Kristoffer Gravgaard, udviklingsdirektør Ritzaus Bureau; Vegard Isdahl, CFO NTB Forrest Lars Vesterløkke, chefredaktør og adm. direktør Ritzaus Bureau; Mads Yngve Storvik, chefredaktør og adm. direktør NTB