Rift om pladser til repræsentantskab i SEAS-NVE

Der er rift om de 31 pladser til energi- og fibernetkoncernen SEAS-NVE’s repræsentantskab. Andelshavere stiller op, fordi de er engagerede i spørgsmål om vigtig dansk infrastruktur, grøn omstilling og udrulning af fremtidens lynhurtige fibernet. Hvis du bor eller har sommerhus i Holbæk, Guldborgsund eller Stevns Kommune kan du afgive din stemme fra den 1. februar.

Det er ikke kun politikerne på Christiansborg, der kan mærke, at danskerne sætter klimaforandringer og grøn omstilling højt på dagsordenen. Også de mange kandidater til det kommende valg til repræsentantskabet i SEAS-NVE er optaget af den grønne omstilling og fremtidens klima.

Det er især omstillingen fra sort til grøn energi, elbiler og fibernetudrulning, der går som en rød tråd gennem kandidaternes valgmateriale. Flere stiller også op for at medvirke til at priserne holdes nede, og for at forsyningssikkerheden forbliver blandt de højeste i verden.

I år er der rift om de 31 pladser i repræsentantskabet. Der er 43 kandidater i alt, og de fordeler sig således i de tre kommuner, hvor der er valg:

Guldborgsund:                   16 kandidater til 14 pladser

Holbæk:                               19 kandidater til 13 pladser

Stevns:                                 8 kandidater til 4 pladser

Jens Stenbæk, bestyrelsesformand i SEAS-NVE, er glad for, at så mange kandidater har meldt sig på banen:

”Det er et demokratisk sundhedstegn for et andelsejet selskab som SEAS-NVE, at så mange kandidater engagerer sig og er parate til at lægge tid i en indsats for selskabet og dermed for hele regionens grønne omstilling. Det er aktivt andelsselskab, når det er allerbedst.”, siger han og opfordrer alle stemmeberettigede til at bruge deres stemme fra den 1. – 14. februar.

Det undrer ikke Jens Stenbæk, at interessen har været stor:

”Der sker mange ting i energisektoren lige for tiden. Den grønne omstilling og digitaliseringen er i fuld gang, selskaber bliver fusioneret, der bliver udrullet fibernet og investeret i infrastruktur til elbiler. Det er en spændende periode at være med i vores repræsentantskab. Og en unik mulighed for at deltage i udviklingen af en af Danmarks store virksomheder”.

FAKTA:

Fakta om valgområder: Der er i alt 16 valgområder i SEAS-NVE’s geografiske forsyningsområde, og der afholdes valg i hvert valgområde hvert 4. år. Valgene afvikles løbende således, at der er valg i 3-4 områder hvert år. I 2019 vælges repræsentantskabsmedlemmer i Holbæk, Guldborgsund og Stevns.

Fakta om valgprocessen: Valgmateriale til repræsentantskabsvalget bliver udsendt til alle stemmeberettigede andelshavere i de pågældende områder fra den 31. januar. Kandidaternes valgoplæg kan samtidig ses på www.seas-nve.dk/stem fra den 1. februar.

Selve valget begynder den 1. februar og løber frem til den 14. februar. Afstemningen foregår digitalt på www.seas-nve.dk/stem. Efter den 14. februar opgøres valget, og de nye repræsentanter indtræder efter repræsentantskabsmødet i april 2019.

For yderligere information:

Pia Rosager Dinesen, Media Relations Manager SEAS-NVE, mobil 20221900, mail prd@seas-nve.dk

SEAS-NVE er en moderne andelsejet energi- og fibernetkoncern. Vi varetager vores 560.000 kunder og andelshaveres interesser, når vi investerer i vindmøller, skaber innovation for fremtiden og rådgiver om energi. Når vi udruller fibernet, renoverer gadelys og servicerer landets geografisk længste elnet. Og når vi som en af landets største leverandører af el og naturgas giver vores kunder personlig kundeservice og de løsninger, der passer til deres behov. Vi er godt 900 medarbejdere og omsatte i 2017 for 3,8 milliarder kroner.