RGS Nordic

RGS Nordic A/S får ny adm. direktør

Bestyrelsen har i dag offentliggjort, at Flemming Bendt pr. 12. august 2020 tiltræder som ny adm. direktør i RGS Nordic A/S. Flemming Bendt kommer fra en stilling som adm. direktør for ISS Danmark og overtager fra Henrik Grand Petersen, som fratræder sin stilling som administrerende direktør og samtidig indtræder i bestyrelsen i RGS Nordic A/S
Foto: Flemming Bendt (th) er ansat som ny adm. direktør i RGS Nordic. Her sammen med den tidligere adm. direktør Henrik Grand Petersen

Flemming Bendt er 49 år og kommer fra ISS, hvor han gennem de sidste 22 år bl.a. har bestredet flere internationale lederstillinger i koncernen. De seneste 5 år har han som CEO stået i spidsen for den danske del af den globale servicevirksomhed.

Vi er glade for den transformation, som RGS Nordic har gennemgået de seneste 5 år under Henrik Grand Petersens lederskab. RGS står i dag blandt et af de mest industrialiserede og innovative selskaber inden for miljø og genanvendelse”, siger Kent Arentoft, bestyrelsesformand for RGS Nordic A/S.

”Den stærke udvikling af den cirkulære økonomi vil i disse år tage yderligere til, og derfor er det med stor glæde, at vi i dag kan præsentere Flemming Bendt som ny adm. direktør. Han vil med sin mangeårige erfaring fra ISS kunne tage del i denne udvikling og løfte RGS Nordic til et nyt niveau", lyder det videre fra Kent Arentoft.

Selv om et kapitel afsluttes, og et nyt nu begynder, betyder det ikke helt farvel og tak.

Jeg har været utrolig glad for mine år i RGS Nordic A/S og ikke mindst samarbejdet med nogle helt fantastiske og engagerede medarbejdere. Sammen har vi været på en spændende rejse, og RGS Nordic A/S står i dag som en robust og endnu mere relevant miljøvirksomhed. Jeg er ligeledes glad for at kunne fortsætte i selskabets bestyrelse, hvor jeg ser frem til at følge og støtte selskabets udvikling i samarbejde med den øvrige bestyrelse og direktion.“ siger Henrik Grand Petersen.

I anledning af udnævnelsen udtaler Flemming Bendt:

”Jeg glæder mig til at blive en del af et team og en virksomhed, der i høj grad er med til at sætte dagsordenen inden for sin industri, og som qua sine kompetencer har dokumenteret sin relevans for kunder og værdi inden for cirkulær økonomi og bæredygtighed. RGS Nordic A/S er en virksomhed med en fokuseret strategi og et stort vækstpotentiale, hvis rejse jeg ser frem til at blive en del af”

Flemming Bendt er født og opvokset i Danmark. Han er oprindeligt uddannet revisor (Cand.merc.aud), men karrieren har været domineret af ledelsesopgaver i ind- og udland igennem 22 års ansættelse i den globale servicevirksomhed, ISS.

Audhild Haugeberg, presseansvarlig, M: ahau@rgsnordic.com, T: +45 27500352

Billeder

Information om RGS Nordic

RGS Nordic
Selinevej 4
2300 København

+45 88 77 90 90https://www.rgsnordic.com/

RGS Nordic er en dansk miljøvirksomhed med aktiviteter i Danmark, Sverige og Norge. Hovedaktiviteterne er rensning af forurenet jord, håndtering og genanvendelse af bygge- og anlægsaffald og rensning af spildevand. Virksomheden beskæftiger ca. 280 medarbejdere og omsatte i 2019 for 1,1 mia. kroner.

Følg pressemeddelelser fra RGS Nordic

Flere pressemeddelelser fra RGS Nordic