Revocation kommer til Pumpehuset i januar 2023 i forbindelse med deres Netherheaven Europe Tour 2023. Special guests bliver Goatwhore, Alluvial og Creeping Death.

Det Boston-baserede progressiv death metal band, Revocation, blev dannet i 2006. Ført an af Dave Davidson udgav trioen ''Summon the Spawn'', en demo med tre sange, og rygtet spredte sig hurtigt om at en ny metalmagt var ved at dukke op fra det nordøstlige. Da Revocation udgav deres selvudgivne debutalbum, ’Empire of the Obscene’ (2008), ramte det extreme metal-scenen med et brag. Siden da har de udgivet seks anmelderroste albums og turneret i over 25 lande med deres teknisk ladede, højenergiske extreme metal.

Revocation vender nu tilbage med deres nye album ’Netherheaven’. På albummet der har været fire år undervejs, udforsker den Billboard-chartende trio omhyggeligt de metaforiske og bogstavelige aspekter af helvede, mens de graver dybere ned i de mørkere og mere djævelske sider af death metal. Hvor det forrige album, ’The Outer Ones’ (2018), kaster Revocation ud i kosmos, borer ’Netherheaven’ pænt gennem helvedes ni ringe for direkte at konfrontere Lucifer og hans mangfoldige ansigter.

’Neatherheaven’s forbløffende renæssance-stil coverbillede af Paolo Girardi (Firespawn, Power Trip) siger det hele. "We're leaning into really dark themes on Netherheaven," - udtaler Davidson. "This is our crack at Satanic, diabolical death metal. Albummet er sat til at udkomme den 9. september. Det bliver bandets fjerde album med Metal Blade Records.

Det eventyrlystne triumvirat går ind i deres 16. år som band og viser ingen tegn på at sætte farten ned eller blive blødere. Tværtimod. Oplev dem i Pumpehuset til januar sammen med en vild samling special guests i form af black metal band Goatwhore fra Louisiana, death metal band Alluvial fra Portland, og hardcore band Creeping Death fra Texas.

Billetsalget starter fredag 22. juli kl. 11.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL og Heartland er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

Ocean Grove bringer deres genrefusionerende musik til DK når de giver koncert i Pumpehuset.3.8.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

OCEAN GROVE 27. OKTOBER 2022 PUMPEHUSET Ocean Grove bringer deres genrefusionerende musik til DK når de giver koncert i Pumpehuset. De australske ”oddballs” Ocean Grove laver en sammensmeltning af rock, metal, grunge, hip-hop og brit-pop. Det er blevet til en banebrydende lyd der beskrives som Oddworld Music™️. Den eklektiske trio udgav deres andet album ’Flip Phone Fantasy’ i 2020 til bred anmelderros og en 8. plads på den australske album chart. Udover global hæder fra diverse medier, såsom Kerrang!, for deres lovløse kreativitet og overlegne attitude, har albummet opnået næsten 20 millioner streams. Ocean Grove udgav tidligere på året singlerne ’Cali Sun’ og ’Silver Lining Lining’ som var en ledte hen til udgivelsen af deres tredje fuldlængde album ’Up In The Air Forever’. Albummet fik en anmeldelse på 4/5 i Kerrang!: ”It’s the best showcase of Ocean Grove’s quirks to date, and they’ve got all the right to be bullish about it when playing it feels so, so good.” Oplev Ocean Grove i P

Dream pop-kvinteten Rolo Tomassi kommer til Pumpehuset.26.7.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

ROLO TOMASSI 5. FEBRUAR 2023 PUMPEHUSET Dream pop-kvinteten Rolo Tomassi kommer til Pumpehuset. At beskrive præcist hvad Rolo Tomassi gør, og hvordan de gør det, har altid været utroligt svært. Atmosfæren skabes gennem brutale og nådesløse guitarer, med slibende vokaler i krig med alt omkring dem, uden at tage fanger og uden at bøje sig for nogen. Alligevel skabes atmosfæren også gennem en konstant følelse af ro, refleksion og intimitet, der nærmest skyller ind over lytteren som velkomne bølger gennem sparsomt, nøgent klaver, ægte hjemsøgende melodier og melankolske musikalske refleksioner. Det er forbløffende, og anderledes end noget andet, du kommer til at høre. Rolo Tomassi har brugt de sidste 17 år på at føre an og skabe deres egen stil. På deres seneste album, ’Where Myth Becomes Memory’, fører de an med en uhørt selvsikkerhed og determination. Kvintetten har aldrig taget den nemme vej og bygger konstant videre på deres tidligere udgivelser. Denne langsomme men stabile karrierevej