Rettidig, effektiv ejendomsservice betaler sig

Del

Det var mantraet om rettidig omhu, som gjorde A.P. Møller-Mærsk til verdens største containerrederi. På samme måde kan rettidig ejendomsservice spare boligforeningen for mange udgifter. Læs med, og find ud af hvorfor.

Det er de små skader, som ikke bliver repareret, og de dele af bygningskonstruktionen, som ikke bliver efterset regelmæssigt, som ender med at skabe store uforudsete udgifter for boligforeningerne.

Det ved alle, som har siddet i bestyrelsen i en boligforening. I hvert fald når de først har oplevet det.

Alligevel smutter det tit i hverdagen. Enten fordi småskader bliver overset, eller ingen kommer der, hvor de store skader opstår. F.eks. i tagkonstruktionen, hvor en lille utæthed mellem to tegl har fået et spær til at begynde at rådne på grund af indtrængende fugt.

Eller fordi det ukrudt og de småtræer, som ikke bliver fjernet i tide, begynder at underminere grundstykket, eller åbner op for, at der kan trænge vand ned mellem fliserne.

Rettidig ejendomsservice

Særligt de mange små skader, som åbner op for nogle større og mere alvorlige, kan tit tages i opløbet, hvis boligforeningen vælger en vicevært eller et ejendomsservice-firma, som udviser rettidig omhu.

Det viser de erfaringer, som Morten Dahl fra Dahl Ejendomsservice har fået gennem årene. Hans firma har leveret ejendomsservice til københavnske boligforeninger siden 2005.

Fordi vi ved, at det gør en forskel på sigt, at der bliver luget ukrudt mellem fliserne i gården, er det en fast del af den leverance, vi leverer til de boligforeninger, hvor vi fungerer som god, gammeldags gårdmand”, forklarer Morten Dahl.

På samme måde sørger vi også altid for at rapportere småskader og sætningsrevner på bygningerne til ejerforeningen, hvis det ikke hører ind under vores aftale at reparere dem”, uddyber Morten Dahl. ”På den måde kan boligforeningen gøre noget ved problemet i tide, inden skaderne når at udvikle sig til noget mere alvorligt.

Den gammeldags vicevært holdt altid øje

Den slags var tidligere viceværtens opgave. Det var hans ansvar, at bygningen var i orden, at alle havde varme om vinteren og at der var pænt og ordentligt overalt.

Derfor var viceværten altid opmærksom på at opdage småskader i tide. For det var nemmere at udbedre småskaderne end at skulle bøvle med større problemer. Og det satte viceværten i et bedre lys hos boligforeningen, at han kunne holde udgifterne til vedligeholdelse på et lavt niveau.

I takt med at viceværterne er blevet erstattet af ejendomsfirmaer, er det fokus forsvundet. Typisk fordi de skader, der er, ikke har været ejendomsservice-firmaets bord. Men sådan mener jeg ikke, du kan drive forretning. For den lille skade du opdager, men ikke fortæller om, fordi den ikke er en del af jeres aftale, kan udvikle sig til en stor, dyr reparation. Og så har boligforeningen måske lige pludselig ikke råd til at have dit firma gående. Så det er lige så meget for at beskytte os selv, at vi altid er omhyggelige med at fortælle boligforeningerne om de skader, vi opdager – eller at vi udbedrer dem i tide”, slutter Morten Dahl fra Dahl Ejendomsservice.

Nøgleord

Kontakter

Morten Dahl
morten@dahl-ejendomsservice.dk
Tlf 2751 2741

Billeder

Information om Dahl Ejendomsservice

Dahl Ejendomsservice
Tåsingegade 28,1.sal
2100 København Ø

2751 2741https://dahl-ejendomsservice.dk/