Restaurangkedjan Brödernas kraftsamlar till stöd för Ukraina

Den 1 april lanserar hamburgerkedjan Brödernas “Peace Burger” och donerar oavkortat samtliga intäkter från hamburgaren till FN:s flyktingorgan UNHCR. “Peace Burger” kommer att kunna beställas på Brödernas samtliga 76 restauranger under hela april.

Tillsammans med leverantörer, vänner och samarbetspartners har Brödernas dragit igång ett initiativ för att bidra med stöd till människor på flykt undan kriget i Ukraina. För varje såld “Peace Burger” (som kostar 135 kr) går 135 kr oavkortat till FN:s flyktingorgan UNHCR.

“Vi är förfärade över angreppet på Ukraina och det är med sorg vi bevittnar den tragedi som i detta nu drabbar ett av Europas största länder och dess befolkning. Vi på Brödernas vill såklart kunna bidra på det sätt vi kan och stötta de goda krafterna i världen”, säger Jonas Wiklander, Marknadschef på Brödernas om initiativet.

“Peace Burger” lanseras idag, den 1 april, och kommer kunna beställas på alla Brödernas-restauranger under en månads tid. “Peace Burger” är framtagen för att passa alla, och den går att få som vegetarisk, vegansk eller med kött. 100 % av intäkterna från hamburgaren doneras till UNHCR.

“Vi är glada att vi hittat ett sätt att kunna göra en gemensam insats. Utan våra fantastiska leverantörer, vänner och samarbetspartners hade det inte gått. Nu hoppas vi att så många som möjligt väljer att äta burgare under hela april för en god sak”, säger Alexander Hällzon, Vice Marknadschef på Brödernas.

Utöver Brödernas medverkar följande leverantörer och samarbetspartners: Coca Cola, Svensk Cater, Anis Don Demina, Noll7Noll, Väddö Gårdsmejeri, Nigab, Zynca, Foodora, Caspeco, Smakamera, Ewerman, Orsholms Bryggshus, Kogi, Wk Fastighet AB, PAC, Kalgoum Group AB, Brödernas, Litorina, Mika Zibanejad, WK Bygg AB, Spendrups, Brödernas Hockey, Anders Erhling, Bröderna Wiklander Invest AB.

Jonas Wiklander, Marknadschef, Brödernas
Email: jonas@brodernas.nu

Alexander Hällzon, Vice Marknadschef Brödernas
Email: alexander@brodernas.nu

Om Brödernas

Brödernas är en rikstäckande restaurangkedja med fokus på premium-hamburgare och pizza. Företaget har expanderat kraftigt under 2021 och under 2022 kommer de att öppna på ännu fler platser samt expandera till de övriga nordiska marknaderna. Bakom Brödernas står två brödrapar: Joakim och Jonas Wiklander, samt den svenska NHL-stjärnan Mika Zibanejad och hans bror Monir Kalgoum. I dagsläget har Brödernas 76 restauranger och 1200 anställda.

Läs mer på brodernas.nu

Följ Bonzer