REMINDER: Presseinvitation til Royal Run

Pressen inviteres med til Danmarks største motionsevent, hvor over 76.000 danskere snører gummiskoene og løber eller går i selskab med kronprinsen.
Foto: Lars Møller

Den 12. september 2021 finder Royal Run sted i Aalborg, Sønderjylland, Odense, København/Frederiksberg og i Rønne. Pressen inviteres til at dække den populære begivenhed.

H.K.H. Kronprinsen og H.K.H. Kronprinsessen deltager som følger:

• Kronprinsen løber One mile i Sønderjylland
  • Kronprinsessen løber 5 km i Aalborg
  • Kronprinsen løber One mile i Odense
  • Kronprinsen løber One mile og 10 km i København/Frederiksberg

Programmerne for hver by findes her, når man klikker ind på den enkelte løbsby. Nedenfor ses, hvornår eventet begynder og slutter, samt forventet program for royal deltagelse.

• Rønne (uden royal deltagelse): 11-14:30

• Sønderborg:11-16.
    Kronprinsen ankommer kl. 10:15 og forlader Sønderborg kl. 12:00.

• Aalborg: 10:30-15:30.
    Kronprinsessen  ankommer kl. 13:30 og forlader Aalborg kl. 14:30

• Odense: 11-17:30.
    Kronprinsen ankommer kl. 14:15 og forlader Odense kl. 15:00

• Kbh/Frederiksberg: 10-23.
    17:10 Danmarks hurtigste mile - kvinder
    17:17 Danmarks hurtigste mile - mænd

17:30 Kronprinsen ankommer
    17:40 Kronprinsen løber One mile
    18:45 Kronprinsen gør klar til start i Kbh/Frb
    19:00 Kronprinsen løber 10 km

Programmet er med forbehold for ændringer.

For at dække arrangementet som journalist eller fotograf kræver det akkreditering. Akkrediteringen giver adgang til de områder og pressepools, arrangørerne har indrettet til journalister og fotografer. Det er herfra, der vil være de bedst mulige reportagemuligheder.

For at blive akkrediteret skal du skrive en mail til presseansvarlig Suzanne Meyer: sme@dif.dk

I mailen bedes du oplyse:

• Navn
  • Medie
  • Funktion (skrivende, still, tv/video-fotograf, SoMe)
  • Hvilken by, du ønsker akkreditering til

OBS: Der skal ansøges om presseakkreditering senest den 4. september 2021 kl. 12:00

Svar på akkreditering og info

Svar på akkrediteringsforespørgslen og information om pressepools følger løbende og vil komme fra den presseansvarlige i de enkelte Royal Run-byer, man har søgt om akkreditering til. Der vil også være information om pressebrief, der foregår inden eventet går i gang, ligesom der vil være nærmere information om programmer, pressecenter mv.

Om Royal Run:

• Over 76.000 deltager i Royal Run landet over
  • Royal Run afholdes i Danmark søndag den 12. september 2021
  • I Danmark afholdes Royal Run 2021 fem steder: Sønderjylland (Sønderborg), Aalborg, Odense og København/Frederiksberg samt på Bornholm.
  • I alle byer kan man vælge at gå eller løbe på enten One mile (1,609 km), 5 km og 10 km.
  • De lokale arrangører er Sport Event Syd, Aalborg Atletik og Motion, OGF og Sparta.
  • På Bornholm er der Royal Run uden kongelig deltagelse. Arrangørerne er DGI Bornholm og Viking Atletik.
  • Royal Run blev første gang afholdt i 2018 i anledning af H.K.H. Kronprinsens 50-års fødselsdag. Her var 70.500 tilmeldt i Danmarks fem største byer.
  • Over 82.000 var tilmeldt Royal Run 2019.
  • Royal Run måtte aflyses i 2020 pga. corona-restriktioner
  • Royal Run arrangeres af idrætsvisionen Bevæg dig for livet, i et samarbejde mellem Danmarks Idrætsforbund, DGI og Dansk Atletik. TV 2 og Regionerne er mediepartnere på Royal Run, og TrygFonden, Nordea-fonden og Novo Nordisk Fonden er strategiske partnere.

Foto: Lars Møller

Royal Run arrangeres af idrætsvisionen Bevæg dig for livet i et samarbejde mellem Danmarks Idrætsforbund, DGI og Dansk Atletik. TV 2 og Regionerne er mediepartnere på Royal Run, og TrygFonden, Nordea-fonden og Novo Nordisk Fonden er strategiske partnere.

Royal Run logofrise

Store danske virksomheder og topatleter: Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene17.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.