Rema 1000 er danske kvinders darling
Lego må efter flere år på tronen afgive pladsen til den norske supermarkedsfavorit, Rema 1000.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Rema 1000 topper årets liste over varemærker, som danske kvinder har det bedste indtryk af med en score på 58,9, mens Lego er faldet ned på andenpladsen med en score på 56,4. Søstrene Grene er ny på listen og brager ind på en tredjeplads med en score på 55,7.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Vi har set nærmere på, hvordan Søstrene Grenes kunder adskiller sig fra den generelle voksne befolkning ved hjælp af segmenteringsværktøjet YouGov Profiles, og det er især kvinder, der handler hos Søstrene Grene og særligt de unge (18-29 år) i de store byer. Søstrene Grenes kunder er også mere interesserede i indretningsdesign, skønhed samt mad og drikke end gennemsnittet. De er også prisbeviste og altid på jagt efter gode tilbud, og skal man fange deres opmærksomhed, er det på nettet og sociale medier, som de er storforbrugere af.
Den anden nyhed på kvindernes topliste er Imerco, som er kommet ind på en niendeplads med en score på 48,3. Danske kvinder er generelt meget loyale over for deres favoritter, og toplisten byder ellers kun på få omrokeringer i forhold til de foregående år.
Højdespringere
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Rejsekort kan glæde sig over endnu et år at være højdespringer blandt danske kvinder. I 2017 lykkedes det rejsekort at gå fra en negativ til en positiv impression-score og i 2018 har Rejsekort yderligere forbedret sin score med 5,6 til en samlet score på 11,3 blandt kvinder.
Radio24syv er den anden højdespringer blandt danske kvinder med løft på 5,4 i impression-score. Radio24syv fik megen opmærksomhed hen over sommeren efter medieforliget i juni, hvor det blev besluttet, at Radio24syv fremover skal have hovedsæde vest for Storebælt. Danske kvinder oplever i øvrigt også i stigende grad at Radio24syv leverer god kvalitet.
Om rankingen
BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af 430 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.
Impression-scoren beregnes ved, at man spørger, hvilke varemærker man har et overordnet positivt indtryk af, og hvilke man har et negativt indtryk af. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser fra 1. februar 2018 til 31. januar 2019.
Nøgleord
Kontakter
Anne Dannisboe IversenNordic Product Manager, BrandIndex
Tlf:+45 2516 1991AnneDannisboe.Iversen@yougov.comTove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
Lige fra start har vi været drevet af en enkel tanke: Jo bedre mulighed folk har for at påvirke de beslutninger, som påvirker dem, desto bedre vil disse beslutninger blive.
Kernen i vores virksomhed er vores globale panel, hvor millioner af mennesker og tusindvis af politiske, kulturelle og kommercielle organisationer hele tiden udveksler meninger om og holdninger til adfærd og varemærker.
Vi kombinerer denne konstante strøm af data med vores analytiske indsigt og branchekendskab til at udvikle de redskaber og metoder, som muliggør de gode beslutninger.
Og leverer samtidigt et mere præcist, mere håndgribeligt billede af, hvad verden tænker.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum