REMA 1000 åbner to butikker på samme dag

Den 7. november er der to nyåbninger af REMA 1000 butikker henholdsvis i Skibet ved Vejle og på Budolfi Plads i Aalborg – det er begyndelsen på en række af i alt syv butiksåbninger inden slutningen af 2019.

Købmændene Jesper Thing (venstre) og Christian Madsen (højre) er klar til at åbne hver deres nye butik torsdag den 7. november i hhv. Skibet ved Vejle og på Budolfi Plads i Aalborg.

De sidste forberedelser er ved at blive gjort, og hylderne begynder så småt at blive fyldt med varer. I både den kommende REMA 1000 butik på Budolfi Plads i Aalborg og i Skibet ved Vejle er købmænd og personale i fuld sving med at klargøre de indre omgivelser, så kunderne møder ind til to flotte og spritnye butikker torsdag i uge 45.

Jesper Thing skal være købmand i REMA 1000 Skibet, men det er Christian Madsen, der bliver købmand i REMA 1000 på Budolfi Plads. Begge købmænd har masser af erfaring af trække på, og de er meget glade for at få lov til at åbne nye butikker i hver deres del af Jylland.

Butikken på Budolfi Plads bliver en del af et nyt byrum i midten af Aalborg, hvor der både er bygget lejligheder og andet butiksmiljø. I Skibet har der ikke tidligere været nogle indkøbsmuligheder, så den nye REMA 1000 bliver en god mulighed for at tilbyde det lokale miljø en mulighed for at handle ind i dagligdagen.

”Jeg glæder mig rigtig meget til at være købmand i den nye butik i Skibet. Jeg bor selv to kilometer fra butikken, så udover at kende omgivelser og området godt rent personligt, er der også er rig mulighed for at blive den lokale købmand med streg under lokal,” fortæller købmand Jesper Ting.

Begge butikker er placeret, så de er med til at skabe liv i nærmiljøet, og det er noget de to købmænd i henholdsvis Vejle og Aalborg glæder sig til at opleve i hverdagen.

”Det er en ny del af Aalborg centrum, og der har ikke været handlemuligheder på Budolfi Plads de sidste syv år, så det bliver spændende at opleve det liv, der uden tvivl vil være på pladsen. Og så glæder jeg mig til at møde alle de nye kunder,” lyder det fra købmand Christian Madsen, der tidligere var købmand i Sæby.

REMA 1000 Budolfi Plads i Aalborg ligger på Vingårdsgade 6, og REMA 1000 Skibet ved Vejle ligger på Vardevej 328. Butikkerne er henholdsvis butik nummer 337 og 338. Begge butikker åbner den 7. november kl. 08.00, og de normale åbningstider bliver 07.00-21.00 alle ugens dage.

REMA 1000 er en landsdækkende discountkæde med fokus på kvalitet til lave priser. Under overskriften Discount med holdning arbejder REMA 1000 ud fra det tankesæt, at det er muligt at have en klar holdning til varernes kvalitet samtidig med, at varerne sælges til discountpris. Blandt REMA 1000s mærkesager er kampen mod madspild, reduktion af plastik, sundhed og udvikling af økologien i partnerskab med Gram Slot. REMA 1000s butikker er drevet efter en franchisemodel med selvstændige, lokale købmænd i spidsen for den enkelte butik. Der er 350 REMA 1000-butikker i Danmark. Den næste REMA 1000-butik åbner den 27. august 2020 i Svendborg.