REMA 1000 åbner i Auning

Auning får den 21. november en ny indkøbsmulighed i form af en nybygget REMA 1000 på Vestergade 46A, og købmand Heine Petersen er spændt på at byde kunderne velkommen til åbningen.

Købmand Heine Petersen er klar til at trække i købmandstrøjen i den nye REMA 1000 i Auning.

De første positive tilkendegivelser er allerede landet forud for åbningen af REMA 1000 i Auning. Det bliver den første REMA 1000 butik i byen, og den varme velkomst glæder købmanden.

”Indbyggerne i både Auning og omegn har allerede taget godt imod os på Facebook her inden åbningen, og det er mit indtryk, at folk glæder sig til at få en REMA 1000 til byen, så vi er klar til at byde kunderne velkommen” fortæller købmand Heine Petersen.

Den kommende købmand er relativt ny i REMA 1000, men erfaringen med detailbranchen er stor efter 12 år som brugsuddeler i Coop. De sidste 10 måneder har Heine Petersen været en del af REMA 1000 på Trøjborgvej i Aarhus Nord, hvor han har fungeret som souschef.

Heine Petersen er gift med Gitte, der arbejder som lærer på VUC i Grenå, og sammen har ægteparret tre børn på seks, ti og elleve.

Da muligheden for at blive REMA 1000 købmand bød sig, slog Heine Petersen til, og han har allerede store forventninger til butikken, som med masser af kvadratmeter, mange P-pladser og god beliggenhed har masser af potentiale.

”Basis på plads, god service og ikke mindst høj trivsel hos mit personale er nogle af mine kerneområder, for så ved jeg, at der er et godt fundament for, at kunderne får en god oplevelse,” fortæller købmand Heine Petersen og fortsætter:

”Det er vigtigt for mig, at der altid er frisk frugt og grønt samt godt bagerbrød. Kunderne skal altid kunne få de varer i butikken, de har brug for, når der handles ind til dagligdagen.”

REMA 1000 på Vestergade 46A i Auning åbner den 21. november kl. 08.00, og det bliver discountkædens butik nummer 340 i Danmark. Åbningstiderne vil være 07.00-21.00 alle ugens dage.

REMA 1000 er en landsdækkende discountkæde med fokus på kvalitet til lave priser. Under overskriften Discount med holdning arbejder REMA 1000 ud fra det tankesæt, at det er muligt at have en klar holdning til varernes kvalitet samtidig med, at varerne sælges til discountpris. Blandt REMA 1000s mærkesager er kampen mod madspild, reduktion af plastik, samarbejdet med Kræftens Bekæmpelse og udviklingen af økologien i partnerskab med Gram Slot. REMA 1000 er desuden medlem af Dansk Initiativ for Etisk Handel. REMA 1000s butikker er drevet efter en franchisemodel med selvstændige, lokalkendte købmænd i spidsen for den enkelte butik. Der er 340 REMA 1000-butikker over hele landet. Den næste REMA 1000-butik åbner den 5. december i Roskilde.

16 år med Madskoler: 25.000 madglade børn har fået oplevelser for livet4.12.2019 15:25:55 CETPressemeddelelse

Siden Madskoler startede i 2004, har 25.0000 børn fået gode, sjove og ikke mindst lærerige oplevelser med mad. Dette års evaluering giver endnu engang frivillige såvel som arrangører topkarakter til Madskoler – en aktivitet arrangeret af 4H i et ikke profitskabende samarbejde med Landbrug & Fødevarer og REMA 1000. Opskriften på succesen lyder: En god stak engagerede frivillige, 4 håndfulde lækre opskrifter og en sjat lærerige aktiviteter krydret med masser af madglæde.