RelyOn Nutec

RelyOn Nutec fortsætter økonomisk fremgang og annoncerer to opkøb

RelyOn Nutec fortsætter med at forbedre performance og profitabilitet, efter virksomheden blev købt af Polaris. Omsætningen i første halvår 2019 landede på DKK 454 mio. med EBITDA på DKK 86 mio. og en EBITA på DKK 45 mio. Det er en stigning på over 20 pct. i EBITDA og EBITA efter justering for effekten for adoptering af IFRS 16.

Torben Harring, CEO i RelyOn Nutec, siger:

“Mens vi stadig oplever ustabile priser på olie og gas, og reelle tegn på opsving endnu ikke er mærkbare i vores del af Olie & Gas industrien, arbejder vi videre med vores omstruktureringsprogram, hvor vi har styrket vores i forvejen stærke førerposition, men nu som en selvstændig virksomhed.

Vi er nu nået et punkt på vores rejse, hvor vi er klar til at accelerere ekspansionen af portefølje- og serviceudvidelsen med opkøb og derved styrke vores position som en fuldserviceudbyder til vores mange betroede nationale, regionale samt globale kunder”.

Download hele interim-rapporten her

Opkøb af Oiltec Solutions tilføjer avanceret simulation til RelyOn Nutec

Via datterselskabet Aberdeen Drilling School Ltd har vi fuldført opkøbet af det norske selskab inden for teknologisk simulering, Oiltec Solutions AS fra Teresoft AS, som er ejet af HiltecVision.

Oiltec Solutions har været en aktiv spiller i udviklingen af avanceret simulering af borings- og kran- operationer siden etableringen i 1998 og har leveret internetbaseret træning til simulering af boringer samt til olie- og gasindustrien.

Aberdeen Drilling School er anerkendt over hele verden for at levere teknisk træning og konsulentydelser til olie- og gasindustrien med tekniske træningscentre i hele Europa, Nord- og Sydamerika, Mellemøsten og Fjernøsten.

Oiltec Solutions vil blive det centrale team inden for udviklingen af simuleringsteknologi i Aberdeen Drilling School, og derved skabes der samtidig en in-house proprietær platformsteknologi, der rulles ud gennem det globale netværk. Kombinationen af disse to førende virksomheder giver vores globale kunder en enestående adgang til noget af det mest avancerede simulatorbaserede træning, uanset hvor deres operationer og flåder er baseret.

Opkøb af Cresent er første skridt på rejsen mod digital og blended learning

Red Oak Ltd., kendt under navnet Cresent, har betjent olie- og gasindustrien i mere end 36 år med ydelser inden for digital læring og ”control-of-work” systemer. Cresent var den første virksomhed, der introducerede Computer Based Training (CBT) til sundheds- og sikkerhedsuddannelse til olie- og gasindustrien, og de var også den første, der introducerede et Learning Management System (LMS) til at håndtering af træningsdata og muliggøre rapportering.

Opkøbet af Cresent er vores første skridt frem mod at tage en betydelig markedsandel i det traditionelle marked for e-learning-, men, endnu vigtigere, er det for at udvikle en reel value-added blended learning til vores globale kundebase.

Det er vores opfattelse, at sikkerheds-, kompetence- og overlevelsestræning er for kritisk til udelukkende at blive leveret som e-learning, men ved at kombinere dette med understøttende hands-on træning fra vores kompetente globale organisation, kan vi tilbyde en betydelig ekstraværdi for vores betroede kunder.

Torben Harring siger:

”Med opkøbet af Oiltech Solutions og Cresent har vi taget vigtige skridt inden for teknologier til simulering og digital træning. Begge virksomheder har udviklet exceptionelle løsninger, selvom de kun er 40 ansatte tilsammen. Med vores 1200 dedikerede medarbejdere, fordelt over 20 lande og 34 træningscentre, vil vi levere deres services omkostningseffektivt og hurtigt til vores kunder over hele verden”.

Nøgletal

DKK millioner

excl.IFRS 16

full year

Revenue

EBITDA

EBITA

IFRS 16 (lease accounting) er adopteret 1. januar 2019.

Denne pressemeddelelse refererer ikke-reviderede regnskabstal for 2018 og 2019.

Torben Harring | CEO | 23 60 04 79 | tohr@relyonnutec.com

Jakob Hessellund | Pressekontakt | 40 38 45 86 | jh@kempkjaer.dk

CEO i RelyOn Nutec, Torben Harris.

Information om RelyOn Nutec

RelyOn Nutec
Kalvebod Brygge 45, 3. sal

Om RelyOn Nutec

RelyOn Nutec er verdens førende virksomhed inden for sikkerheds- og overlevelsestræning til primært olie og gas, maritime, offshore vind- og højrisikoindustrier fra vores 34 træningscentre i 20 lande verden over.