Rekordsalg: Vinter er højsæson for HiFi-køb

Onlineforhandleren HiFi-freaks.dk oplever lige nu stor interesse for HiFi-udstyr. Salget er dobbelt så stort som sidste vintersæson blandt andet på grund af en meget travl Black Friday.
Selve vintersæsonen, der er ypperste højsæson, starter omkring september, siger HiFi-ekspert Daniel Valentin Nielsen. Foto: PR.

Vintervejret inviterer til tæpper og film i sofaen, mens sneen falder, og blæsten suser om hushjørnerne. Og en god film kræver god lyd. Onlineforhandleren HiFiFreaks.dk oplever, at danskerne køber mange flere HiFi-produkter om vinteren end om sommeren, og i år løber medarbejderne hurtigere end nogensinde før.

Jeg har rigtig meget at se til for tiden. Hvert år er vintersalget dobbelt så højt som sommersalget, og i denne sæson slår det alle rekorder. De sidste fem år er salget hvert år steget mellem 75 og 100 procent i forhold til året før, forklarer HiFi-ekspert Daniel Valentin Nielsen, der er salgschef ved HiFiFreaks.dk.

Dårligt vejr øger onlinehandel

HiFiFreaks.dk, der som onlineforhandler ikke sælger produkter i en fysisk butik, mærker interessen fra HiFi-brugerne stige med mørke, kulde og regn. Når vintermørket breder sig, foretrækker mange shoppelystne at sidde derhjemme bag en skærm i stedet for at bevæge sig ud i butikkerne.

Man kan hurtigt forudse, om det bliver en god eller en dårlig HiFi-dag. Maj, juni og juli er ikke så sjove. Regnvejr er bare bedre, for så er der mange, der benytter muligheden for at handle hjemmefra, kommenterer Daniel Valentin Nielsen.

Salget eksploderede til Black Friday

HiFi-salget stiger ifølge onlineforhandleren allerede efter skolernes sommerferie, men topper i perioden fra Black Friday til jul. Black Friday var i 2016 større end nogensinde, og julenethandlen steg markant i forhold til 2015. Ifølge DIBS og NETS er omsætningen fra onlinehandlen op til jul steget med 13 procent i forhold til 2015. Det kunne også tydeligt mærkes hos HiFiFreaks.dk.

Alene Black Friday er en meget stor dag, og dagen bliver større og større for hvert år. Denne gang er det sprunget helt i luften i forhold til tidligere. Mine kollegaer og jeg arbejdede 12 timer om dagen for at komme i bund med alle bestillingerne. Bare i forbindelse med Black Friday lå der cirka 150 nye e-mails i min indbakke, fortæller Daniel Valentin Nielsen.

Daniel Valentin Nielsen
Salgschef, HiFifreaks.dk
dv@hififreaks.dk

Især små højtalere sælger godt om vinteren, hvor mange leder efter julegaver til en overkommelig pris, fortæller Daniel Valentin Nielsen. Foto: PR.

HiFi-freaks.dk er onlineforhandler af HiFi til entusiasten såvel som konfirmanden. Firmaet importerer selv en vifte af nøje udvalgte kvalitetsmærker direkte fra producenterne og skærer dermed fordyrende mellemled fra. HiFi-freaks.dk går videre end købeloven og giver 30 dages fuld fortrydelsesret samt tre års reel garanti. www.hifi-freaks.dk