Rekordresultat i Sparekassen Kronjylland

Sparekassen Kronjylland offentliggør sit regnskab 3. marts.

Når Sparekassen Kronjylland 3. marts offentliggør sit regnskab for 2021, vil det vise det bedste resultat før skat i Sparekassens 192-årige historie. Før skat bliver resultatet 509 millioner kroner. Efter skat ender resultatet på 424 millioner kroner.

Ádm. direktør Klaus Skjødt via 89 12 24 13.

Sparekassen Kronjylland offentliggør sit regnskab 3. marts.

Ny områdedirektør for kredit i Sparekassen Kronjylland10.11.2022 09:00:46 CET | Pressemeddelelse

Allan Holbæk Thomsen skal fremover stå i spidsen for kreditarbejdet i Sparekassen Kronjylland. Her er han nyudnævnt områdedirektør for kredit og indtræder desuden i Sparekassen Kronjyllands øverste daglige ledelse. Han kommer fra en stilling som kreditdirektør i Sparekassen Danmark, og det er en meget erfaren leder og kreditmand, der nu kommer til Sparekassen Kronjylland. De første cirka 25 år i karrieren blev brugt helt ude hos kunderne som først rådgiver og siden erhvervskundechef og underdirektør i Sparekassen Himmerland. I 2011 blev han kreditchef samme sted, og da Sparekassen Himmerland i 2014 fusionerede med Sparekassen Hobro og blev til Jutlander Bank, fik han titel af kredit- og vicedirektør med ansvar for den fusionerede kreditafdeling. Da Jutlander Bank i 2021 fusionerede til Sparekassen Danmark fortsatte han som nævnt som kreditdirektør i den fusionerede sparekasse. Han tiltræder i Sparekassen Kronjylland senest 1. januar. Her afløser han Sigurd L. Simmelsgaard, der skifter

Sparekassen Kronjylland fjerner negative renter for privatkunder25.7.2022 11:27:48 CEST | Pressemeddelelse

Fra 15. august skal privatkunder ikke betale negative renter for indlån i Sparekassen Kronjylland. I stedet bliver indlånsrenten 0 procent for alle privatkunder. Det sker i forlængelse af den renteændring, som Den Europæiske Centralbank og Nationalbanken besluttede i sidste uge. Fra 15. august bliver renten for erhvervskunder desuden hævet fra minus 0,95 procent til minus 0,45 procent, hvilket matcher den seneste ændring fra Nationalbanken.