Coop Danmark A/S

Rekordmange har tilmeldt sig landets største produktpris

Del
Hele 106 danske producenter har tilmeldt sig landets største produktpris. Nu er 12 finalister valgt ud og finalen venter den 20. juni 2020. Produktprisen er et samarbejde mellem Coop og Danmarks største kokkekonkurrence, Sol over Gudhjem, der med initiativet vil hylde danske produkter, som fortjener at komme frem i lyset og ud på hylderne i landets butikker.

Produkter fra hele landet er sendt ind for at deltage i landets største produktpris. Formålet med prisen er at påskønne innovative løsninger i udviklingen af lokale produkter inden for mad, drikke og konfekture og være med til at synliggøre gode eksempler på, hvordan innovation og nytænkning kan betyde alverden for et lokalt produkt.

Et ekspertpanel bestående af stjernekokkene Thomas Rode, Francis Cardenau, Mads Battefeld, Mikkel Maarbjerg samt Hanna Schaldemose fra Coop, har smagt og testet alle de 106 tilmeldte produkter og nu er i alt 12 finalister udvalgt. Tre produkter i hver af kategorierne: mad, drikke, konfekture, innovation.


Der tænkes mere innovativt end nogensinde

Mads Marschall fra kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem, der står bag Produktprisen, glæder sig over det rekordstore antal tilmeldte: ”Det er meget glædeligt og et billede på, at idéerne, opfindsomheden og ikke mindst gåpåmodet stiger ude i landet. At så mange deltager i en produktpris-konkurrence fortæller os, at det vrimler med spændende og innovative produkter i hele landet”.

Bedømt på de 12 finalister, så spænder det helt fra hønsesalat til lakridskonfekt og det glæder fødevarekonsulent i Coop, Hanna Schaldemose: ”Den gode historie og det gode håndværk er med til at drive interessen for lokale madvarer blandt forbrugerne – de vil gerne vide, hvor råvarerne kommer fra og hvem, der står bag. Og når jeg kigger på alle de over hundrede tilmeldte produkter, så ligger der en utrolig kreativitet bag dem alle. Det er er en stor fornøjelse at se og som noget nyt i år, kan danskerne gå ind og stemme på deres favoritprodukt på Coop Crowdfundings platform.” https://crowdfunding.coop.dk/publikumsprisen2020 

Vinderne af produktpriserne får bl.a. mulighed for at videreudvikle produktet med Sol over Gudhjems ekspertpanel, der kan hjælpe de små producenter med produktudvikling, branding og PR, vækst, salg og eksport, samt mulighed for at testsælge finaleproduktet i udvalgte Coop-butikker (Irma, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen og Kvickly).

________

Finaledeltagerne ville under normale omstændigheder præsentere deres produkt til finalen på Gudhjem Havn, der afvikles i forbindelse kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem på Bornholm. Grundet corona-epidemien bliver finalen i stedet afviklet som en virtuel smagning den 20. juni 2020

Samlet oversigt over finalisterne 2020:

Drikke

Azacca IPA fra Barley Field Beer

SiWu Akvavit fra SiWu Destillery

WiSH by SEIMEI

Mad

FONPACHO fra FONDA CPH

Horneks Odde Jomfruhummersuppe fra Normann

Agrain Beer Crisps fra Agrain

Konfekture

Sukkerfrit hindbær/lakrids bolche fra Bolcheværk

Lakridskonfekt fra Hattesen Konfekt

Barista Bliss Bite fra Cocohagen

Innovation

Flødeboller fra Mark Hermann Chocolate

Hønse pålægssalat fra RØRT

SpritzISH fra ISH Spirits



 

Ansvarlig for lokale varer i Coop:

Hanna Schaldemose

T: +45 51 59 35 42

M: hanna.schaldemose@coop.dk

Kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem:

Mads Marschall

T: +45 21 61 42 23

M: info@sogk.dk


Læs mere på www.sogk.dk

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Flere penge tilbage til medlemmerne: Coop investerer millioner i medlemsbonus på frisk frugt og grønt6.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Coops 2 millioner medlemmer får, fra den 27. januar 2026, en af de hidtil største forhøjelser af deres bonus, når Coop udbetaler 5 % medlemsbonus, hver gang der købes frisk frugt og grønt i Coops kæder: SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen. Samtidig kommer Coop med en opfordring: Politikerne bør tage næste skridt og sænke momsen på frugt & grønt. Siden 2022, og i takt med den stigende inflation, har Coop været en aktiv stemme i debatten om at skære momsen på frugt og grønt. Med den nye bonusforhøjelse tager Coop nu selv et skridt for at gøre valget af frisk frugt og grønt mere attraktivt. ”Når vi spørger danskerne, er der ingen tvivl om, at momsen på frugt og grønt er den afgift, de helst vil have sænket. Og det er også noget, flere og flere partier på Christiansborg taler om. Derfor er jeg stolt af, at Coop nu sætter handling bag ordene og går foran med en markant medlemsbonus på frisk frugt og grønt,” siger Pernille Skipper, formand for foreningen Coop amba. I 2022, 2024 og

SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.

Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he

Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye