Rekordmange Big Four Finisher blev fejret

226 mænd og kvinder blev den 31. oktober hyldet som Big Four Finisher 2019. Af dem havde syv procent et udenlandsk pas.

De 226 Big Four Finisher blev fejret på Bella Sky.

For at gennemføre en Big Four skal man i løbet af et kalenderår have gennemført Copenhagen Marathon, KMD IRONMAN 70.3 Elsinore, KMD IRONMAN Copenhagen og Copenhagen Half Marathon. En bedrift som 226 har gennemført i 2019, hvilket er ny rekord. Af de 226 finishers har 16 en anden nationalitet end dansk.

"Big Four er blevet en stor succes siden vi introducerede konceptet tilbage i 2016, hvor 35 gennemførte. I år er det så hele 226, og at 16 af dem kommer fra så forskellige lande som Argentina, Ungarn og New Zealand er jo bare fantastisk og viser, at Big Four rammer virkelig bredt, og det er vi stolte over," siger Dorte Vibjerg, administrerende direktør i Sparta.

Hos IRONMAN Danmark er man også glade for den store succes, som Big Four er blevet på kun tre år.

”Det er fantastiskl at kunne fejre de mere end 200 atleter, som i år har begivet sig ud på den utrolige rejse at gennemføre alle Big Four events, og nu er blevet hyldet som de fantastisk inspirerende individer de er. I samarbejde med Sparta, at kunne skabe rammerne for at atleter på alle niveauer kan udfordres og sætte nye mål for deres idrætspræstationer, er noget, vi hos IRONMAN er stolte over at kunne bidrage til, og vi er taknemmelige over at være en del af atleternes rejse mod Big Four Hall of Fame," siger Mads Meincke, Regional Director IRONMAN

Hyldest ceremoni

De 226 Big Four Finisher blev hyldet ved en stor ceremoni på Bella Sky den 31. oktober, hvor der blev uddelt diplomer og medaljer. Blandt deltagerne var blandt andet Adrienn Schmidt, som er ungarnsk statsborger, men som har boet i Danmark de sidste seks år.

"Det er mit første Big Four, så det betyder meget for mig at være tilstede ved ceremonien. Jeg er ungarer, men jeg er meget glad for Danmark og især sportslivet, og jeg nyder at bruge min energi på at lave Ironman og løbe maraton," siger Adrienn Schmidt.

Der kan læses mere om Big Four her

De 226 Big Four Finisher blev fejret på Bella Sky.

Sparta Atletik & Motion arrangerer op mod 20 løb årligt, heriblandt Copenhagen Marathon, Copenhagen Half Marathon og DHL Stafetten Kbh.