Rekorddebut gør Kareem Hunt favorit til rookie-titel

Med 246 yards i åbningskampen smadrede rookie-runningback Kareem Hunt rekorden for flest yards i en NFL-debut. Hos NordicBet er Hunt nu favorit til titlen som ”offensive rookie of the year”.

Trænerstaben hos Kansas City Chiefs må i disse dage gnide sig i hænderne ovenpå den chokerende åbningssejr, hvor der blev uddelt stokkeprygl til de forsvarende mestre fra New England Patriots. En stor del af æren kan tilskrives runningback Kareem Hunt, der i sin rekordsættende NFL-debut eksploderede for 246 yards og tre touchdowns.

Præstationen har da også lagt rekord-rookien i spidsen over de spillere, som spilleselskabet NordicBet har som favoritter til at løbe med titlen som årets offensive rookie. NordicBet betaler pengene 4,50 gange igen, hvis Hunt kåres som vinder. Inden sæsonåbneren stod selvsamme odds i 16.

”Kareem Hunt lignede ikke en knægt, der spillede sin første kamp i NFL. 246 yards og tre touchdowns er ganske enkelt en uhørt debutpræstation, der bringer ham i samme kategori som legendariske LaDainian Tomlinson”, siger Thomas Holm, pressechef hos NordicBet og fortsætter:

”Selvom Cook og Fournette også imponerede i første spillerunde, tipper vægtskålen i øjeblikket til Hunts fordel. Hunt er i en optimal situation hos Chiefs, hvis løbeangreb hver sæson er blandt ligaens bedste. Men som vores odds afspejler bliver det enormt tæt”.

Kåringen af årets offensive rookie sker via en afstemning blandt 50 sportsjournalister fra Associated Press. Stemmerne afgives ved slutningen af grundspillet, og vinderen offentliggøres aftenen før Super Bowl.

Hvem bliver årets offensive rookie?
Kareem Hunt, 4,50
Leonard Fournette, 5,50
Dalvin Cook, 6,00
Christian McCaffrey, 6,50