Rejsekoncern vil forpligte sig til ambitiøse klimamål
TUI er det første rejseselskab, der registrerer tre forskellige forretningsområder i form af fly, krydstogt og hoteller til validering hos organisationen Science-Based Targets initiative (SBTi). Godkendelse af målene forventes i slutningen af indeværende år og forventes at bekræfte, at de ambitiøse reduktionsmål TUI har sat frem imod 2030, er baseret på de seneste resultater inden for klimavidenskaben og i overensstemmelse med målene i Parisaftalen.
TUI har længe arbejdet med bæredygtighed, blandt andet gennem investeringer i sine fly, hoteller og krydstogtskibe. Koncernen vil fortsætte med at motivere sine samarbejdspartnere og give flere incitamenter til at investere i bæredygtighed, for eksempel ved byggeri og ombygning af hoteller, transport på feriedestinationerne, udvikling af udflugter eller indkøb af mad fra lokale producenter.
”Vi vil drive branchen frem imod mere bæredygtige rejser. Jeg er overbevist om, at den bæredygtige transformation betaler sig – for samfundet, for miljøet og for erhvervslivet. Det føles utrolig godt at være den første rejsearrangør, der tilslutter sig SBTi på disse tre forretningsområder. Det er en vigtig del af vores arbejde fremadrettet,” siger Jessica Enbacka, administrerende direktør for TUI Nordic.
TUI har et mål om at opnå nuludledning på tværs af sine aktiviteter senest i 2050. Et vigtigt skridt hen imod dette er køreplaner for TUI’s fly, krydstogtskibe og hoteller, der tilsammen repræsenterer 99 procent af koncernens udledning. For hvert af de tre forretningsområder er der lavet detaljerede undersøgelser og handlingsplaner, så væsentlige reduktioner kan finde sted allerede i 2030. Planerne indeholder blandt andet tiltag som brugen af bæredygtigt brændstof på fly og udvikling af vedvarende energikilder til el-produktion på hoteller og krydstogtskibe. Planerne er en del af TUI’s bæredygtighedsagenda, som præsenteres inden længe.
Science Based Targets initiative (STBi) er et fælles internationalt initiativ drevet af NGO’en Carbon Disclosure Project (CDP), FN’s Global Compact World Resources Institute (WRI) og Verdensnaturfonden (WWF). Initiativet viser virksomheder og institutioner, hvor meget og hvor hurtigt de bør reducere deres udledninger for at nå de mål, der er aftalt i Parisaftalen om at bekæmpe den globale opvarmning.
Nøgleord
Kontakter
Mikkel HansenKommunikationschefTUI Danmark
Tlf:+45 33 47 90 75mikkel.hansen@tui.dkBilleder
Information om TUI Danmark A/S
Verdens førende rejsekoncern
TUI er en børsnoteret rejsekoncern med +20 milliarder euro i omsætning og +60.000 ansatte verden over. TUI opererer sine hoteller, krydstogtskibe, flyselskaber og udflugter verden over. I Danmark er TUI med sine mere end 180.000 gæster årligt en af de største spillere på markedet.
Følg pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
TUI klar med billetter til Palma Marathon Mallorca11.4.2024 13:35:25 CEST | Pressemeddelelse
Nu er det muligt for TUI’s danske gæster at bestille billet til at løbe hel-, halv- eller ni kilometer-maraton på Mallorca samt deltagelse i aktiviteter som morgenløb, udstilling og pastafest.
TUI lancerer kør-selv-ferie i Europa10.4.2024 09:29:22 CEST | Pressemeddelelse
Rejseselskabet vil udnytte deres omfattende hotelplatform til at sælge kør-selv-ferie til danskerne.
TUI Futureshapers omdanner sociale udfordringer til iværksættermuligheder for kvinder i Tunesien4.4.2024 12:49:52 CEST | Pressemeddelelse
TUI Futureshapers Tunisia uddanner 60 kvindelige mentorer, så de kan hjælpe mere end 500 unge kvinder med at lykkes i deres karriere.
Set Jetting hitter: Her er seks oplagte ferie- og filmdestinationer at besøge i 202421.3.2024 13:48:29 CET | Pressemeddelelse
Flere danskere rejser for at opleve steder, hvor deres yndlingsfilm og tv-serier er optaget. TUI har kigget på forventede film og tv-serier for 2024 og samlet et overblik over, hvordan du kan opleve dem.
TUI er igen kåret som det mest bæredygtige varemærke i den danske rejse- og turistbranche11.3.2024 10:53:25 CET | Pressemeddelelse
Danske forbrugere anser endnu en gang TUI for at være det mest bæredygtige varemærke i rejsebranchen. Det er femte gang på seks år, at TUI rangerer øverst i sin kategori i Sustainable Brand Index, Europas største varemærkestudie om bæredygtighed.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum