Regnskabsorganisationerne Cereda og FDBR bliver lagt sammen

Foreningen Danske Bogholdere & Regnskabskonsulenter (FDBR) bliver per 1. juli 2021 lagt sammen med Cereda. Det blev besluttet på et ekstraordinært landsmøde hos FDBR 17. juni 2021. Cereda og FDBR har allerede et godt samarbejde om en række mærkesager og deler målet om at skabe en stærk brancheorganisation indenfor regnskab og økonomi, der favner alle fagområder. FDBR’s 84 medlemmer inviteres til at blive medlem af Cereda.

”Vi er glade for FDBR’s beslutning og ser frem til at byde foreningens medlemmer velkommen i Cereda. Med sammenlægningen får vi flere gode kræfter i organisationen, flere gode kolleger at netværke med og mulighed for at tilbyde endnu bedre medlemsfordele,” siger Cereda’s bestyrelsesformand, Peter Skjerning.

Større mulighed for at sætte den politiske dagsorden

Sammen med SMVdanmark kæmper Cereda og FDBR allerede for vigtige erhvervspolitiske mærkesager, fx en certificeringsordning, der skal være med til at sikre en høj kvalitet inden for regnskabsbranchen. Med i dette samarbejde er også Foreningen Danske Revisorer (FDR).

”Med sammenlægningen kan Cereda og FDBR bedre forene kræfterne og skabe en stærk platform til at opnå politiske resultater,” udtaler bestyrelsesformanden for FDBR, Bo Nielsen. Af andre fordele ved sammenlægningen fremhæver han, at FDBR’s medlemmer vil få endnu bedre mulighed for at netværke og styrke deres kompetencer på kurser i hele landet. Samtidig er Cereda’s sekretariat med til at gøre det administrative arbejde mere professionelt.

Cereda er en brancheorganisation med mere end 250 medlemmer. Dens mission er at favne regnskab og økonomi bredt til gavn for sine medlemmer – ved at være der. Det sker ved at tilbyde faglige kurser, sparring, rabataftaler og andre gode medlemsfordele. Organisationen blev etableret i 2004. www.cereda.dk

FDBR er en netværksorganisation for bogholdere, regnskabs- og lønkonsulenter, controllere og andre medarbejdere i regnskabs- og økonomifunktioner. Foreningen blev etableret i 2015 og har 84 medlemmer. www.FDBR.dk

For mere information

Peter Skjerning, Bestyrelsesformand

Mobil: +45 2220 2988

E-mail: formand@cereda.dk

SMVdanmark: Genåbning af erhvervslivet går for langsomt10.6.2021 09:49:11 CEST | Pressemeddelelse

Der er mange gode elementer i nattens genåbningsaftale, især for restaurationsbranchen, men alt i alt går genåbningen for langsomt. Hvis alle punkter i åbningen blev fremskyndet med en måned, havde vi været tilfredse. Men det her er er en kold afvaskning for blandt andre oplevelseserhvervene, at de stort set mister hele sommeren, som er deres absolutte højsæson og for de små ubemandede fitnesscentre, som må tjekke coronapas halvanden måned endnu. Desuden er det ærgerligt, at der stadig ingen plan er for, hvordan vi åbner for turister, mener SMVdanmark.