Re-Matchs danske fabrik sætter produktionsrekord

Re-Match, der er en pionér inden for bæredygtig genanvendelse af kunstgræs, har øget produktionen fra 2020 til 2021– hvilket styrker ledelsens tillid til den forventede produktionskapacitet på virksomhedens planlagte nye fabrikker.

I 2021 genanvendte Re-Match ca. 26.000 tons materiale, hvilket er 22% mere end i 2020. Det er en rekord for den danske fabrik i Herning og den stammer dels fra en øget oppetid på 15%., dels direkte effektivitetsforbedringer på 7%. Produktionsniveauet har i 2021 konsekvent ligget over effektivitetsforventningerne for de kommende fabrikker, hvilket giver tillid til, at den næste bølge af fabrikker kan levere som planlagt.

Produktionsresultatet markerer også en vigtig miljømæssig milepæl, hvor virksomheden har genanvendt plastgræsfibre svarende til mere end en halv milliard plastikposer, siden fabrikken i Herning blev taget i brug i 2016.

Nikolaj Magne Larsen, CEO og medstifter af Re-Match,  udtaler:
“Vi er meget tilfredse med resultatet for 2021. Én ting er, at vi slår rekord på vores fabrik i Herning – men endnu vigtigere viser det os, at vi er på rette spor i forhold til den estimerede produktion på de næste fabrikker, som vi er i gang med at etablere i Holland, Frankrig og Pennsylvania.”

Læs selskabsmeddelelsen her

Fakta:
Re-Match, der blev grundlagt i 2013 og har hovedsæde i Danmark, er en pionér inden for genanvendelse af kunstgræsbaner. Med sin patenterede teknologi tilbyder Herning-virksomheden en miljømæssigt bæredygtig genanvendelsesproces, der har modtaget EU’s miljøteknologiverificering (ETV) samt EuCertPlast. Dernæst har Herning-fabrikken modtaget  ISO 9001-certificering. Re-Match er i øjeblikket ved at bygge sin anden fabrik i Tiel, Holland og vil også bygge fabrikker efter den samme skabelon i Alsace, Frankrig og Pennsylvania, USA.