Re-Match Holding A/S temp

Re-Match klar til at bygge sin første nordamerikanske fabrik

Herning, Danmark, 1. december 2021 - Den danske recycler af kunstgræs, Re-Match, fortsætter sine vækstplaner og er nu klar til at etablere den første af flere nordamerikanske genanvendelsesfabrikker i Luzerne County, Pennsylvania - kun 200 km fra New York City.

Ved at lease en ny bygning på godt 11.000 kvm i Hannover Township, tager Re-Match det næste skridt i sin ekspansionsstrategi med etableringen af det første af sine genanvendelsesanlæg uden for Europa. Resultatet vil være en topmoderne fabrik - bygget efter samme skabelon, som bliver anvendt til selskabets kommende fabrikker i Holland og Frankrig. I fuld drift vil fabrikken kunne behandle over 60.000 tons affald og spare miljøet for næsten 100.000 tons CO2 årligt i forhold til hvis kunstgræsbanerne blev sendt til forbrænding.

Re-Match investerer DKK 63,2 mill. i sin nye fabrik, der vil skabe ca. 40 nye fuldtidsjob i løbet af de næste tre år. Samtidig vil de lokale myndigheder yde støtte i form af et lån til industriel udvikling på DKK 12,2 mio., samt et tilskud på over DKK 1 mill.

”Vi er blevet taget rigtig godt imod i Pennsylvania - lige fra den hurtige og professionelle miljøgodkendelsesproces - til den meget konstruktive dialog, vi har haft med guvernørens action team, der har besluttet at støtte vores etablering," siger administrerende direktør for Re-Match, Nikolaj Magne Larsen. "Med placeringen i Luzerne County vil vi kunne tilbyde bæredygtig genanvendelse til et område med en høj koncentration af kunstgræsbaner - og jeg ser frem til dette næste skridt på vores rejse mod etablering af 24 Re-Match fabrikker over hele verden. "

Projektet er koordineret af guvernørens action team, som er en gruppe af erfarne fagfolk inden for økonomisk udvikling, der rapporterer direkte til guvernøren og arbejder med virksomheder, der overvejer at etablere sig i Pennsylvania.

"I Pennsylvania, sætter vi en ære i vores erhvervsvenlige klima og produktionsekspertise, og vi er glade for at kunne byde Re-Match velkommen," udtaler guvernør Tom Wolf. "Med deres første nordamerikanske anlæg vil virksomheden ikke kun skabe nye arbejdspladser og støtte den lokale økonomi - de vil også tilbyde en bæredygtig løsning på en affaldsstrøm, som udgør en betydelig udfordring for miljøet."

Fakta:

Re-Match, der blev grundlagt i 2013 og har hovedkvarter i Danmark, er en international recycler af kunstgræsbaner. Herning-virksomheden tilbyder med sin patenterede teknologi en miljømæssigt bæredygtige genanvendelsesproces, der har modtaget EUs Environmental Technology Verification (ETV), samt EuCertPlast og ISO 9001 certifikation. Re-Match er i øjeblikket ved at bygge sin anden fabrik i Tiel, Holland og har også bestemt placeringen for en kommende fransk fabrik.

Information om Re-Match Holding A/S temp

Re-Match Holding A/S temp