Rasmus Agger Bendtsen fra Ejby modtager SEAS-NVE’s Ildsjælepris og 25.000 kr.

Næsten 800 borgere har indstillet personer, der har gjort sig fortjent til et skulderklap og den anerkendelse, som Ildsjæleprisen er udtryk for.
Tusind tak til jer, der indstillede mig til prisen. Jeg håber, at det kan inspirere andre til at engagere sig i frivilligt arbejde” sagde den glade prisvinder Rasmus Agger Bendtsen (tv), da han fik overrakt SEAS-NVE's Ildsjælepris 2018 af administrerende direktør Jesper Hjulmand  (th)
Tusind tak til jer, der indstillede mig til prisen. Jeg håber, at det kan inspirere andre til at engagere sig i frivilligt arbejde” sagde den glade prisvinder Rasmus Agger Bendtsen (tv), da han fik overrakt SEAS-NVE's Ildsjælepris 2018 af administrerende direktør Jesper Hjulmand (th)

Det var ikke et nemt valg at finde den rette, siger Jesper Hjulmand, administrerende direktør i SEAS-NVE:

”Vi har rigtig mange ildsjæle, som alle gør noget godt for andre mennesker her i regionen. Nogle investerer tid og kræfter i et nyt kunstværksted, mens andre opretter en friskole eller arrangerer sommerlejre for unge med handicap. Det var vanskeligt at udvælge den helt rigtig prismodtager – på den anden side er det også dejligt, at der er så mange at vælge mellem.”

Valget faldt på 25-årige Rasmus Agger Bendtsen fra Ejby ved Lille Skensved, som gør et fantastisk arbejde, især for børn og unge i byen. Det sker både via den lokale ungdomsklub, skole- og fritidsordningen og i hans fritid, hvor han både er initiativtager til julearrangementer, byfest mm.

Rasmus har arbejdet som frivillig i mange forskellige sammenhænge de seneste 10 år, og han er kun lige begyndt, fortæller han:

”Jeg har længe syntes, at det var rigtig sjovt at gøre en indsats som frivillig, så det er noget jeg vil fortsætte med længe endnu. Jeg kan mærke, at det betyder noget for mennesker omkring mig, og det giver mig livsglæde at gøre noget for lokalsamfundet. Tusind tak til jer, der indstillede mig til prisen. Opmærksomheden gør mig glad, og jeg håber, at det kan inspirere andre til at engagere sig i frivilligt arbejde”.

Flotte ord med på vejen

23 personer har indstillet Rasmus, og i indstillingerne beskrives han som ’en uudtømmelig ressource’, ’en sjælden ildsjæl’, en ’sjælden ung mand’, ’en mand med hjertet på rette sted’ og et ’forbillede for byen’.

’Det er store ord’ siger Jesper Hjulmand, som glæder sig over at kunne hylde Rasmus: ’Jeg er dybt imponeret over den al energi, der bliver lagt for dagen i Ejby. Og jeg er dybt imponeret af det drive og den energi, der stråler ud af vores unge prismodtager. Hans indsats er unik, og det vil vi i SEAS-NVE gerne være med til at markere’.

Det er tredje år i træk, at SEAS-NVE uddeler Ildsjæleprisen. Prisen skal støtte det lokale fællesskab og de mange gode lokale initiativer i regionen. Med Ildsjæleprisen har borgere mulighed for at indstille lokale ildsjæle, som gør en ekstraordinær indsats og fortjener en hjælpende hånd.

Yderligere oplysninger:

Morten Kidal
Teamleder
Kommunikation & Relationer
mkl@seas-nve.dk

SEAS-NVE er en moderne andelsejet energi- og fibernetkoncern. Vi varetager vores 560.000 kunder og andelshaveres interesser, når vi investerer i vindmøller, skaber innovation for fremtiden og rådgiver om energi. Når vi udruller fibernet, renoverer gadelys og servicerer landets geografisk længste elnet. Og når vi som en af landets største leverandører af el og naturgas giver vores kunder personlig kundeservice og de løsninger, der passer til deres behov. Vi er godt 900 medarbejdere og omsatte i 2017 for 3,8 milliarder kroner.