Randers-virksomhed får initiativpris for det lange seje træk

Man behøver ikke så meget marketing, hvis man har et produkt, der taler for sig selv. Gode produkter og vedholdenhed har givet Multi-tek A/S et kundekartotek og en vækst, som mange andre virksomheder sikkert vil misunde. Nu giver det også virksomheden en pris.

Nationalbanken, Coop Danmark og Randers Regnskov har én ting til fælles. De hører til blandt de mange virksomheder og kulturinstitutioner, der har fået monteret en brandsikker dør, port eller karm fra Multi-tek.

Der er først og fremmest gode produkter, der har gjort, at Multi-tek har været i stand til at klare sig gennem skærene i de sidste 30 år, mens mange af konkurrenterne er faldet fra, mener Lars Torp Jensen, som er adm. direktør i virksomheden.

- Det med at lave den store marketing er noget, vi har gemt i skuffen til hårde tider. Det har været det lange seje træk med hele tiden at komme op med nye produkter og finde effektive måder at producere dem på – vel at mærke uden at det går ud over den fleksibilitet, der giver os en kant i forhold vores store udenlandske konkurrenter, siger han.

Netop nu er der dog intet at ærgre sig over i Multi-tek, der både kan glæde sig over en solid vækst i forretningen, og at DI Randers-Norddjurs har valgt at hædre virksomheden med sin Initiativpris 2017. Prisen bliver overrakt fredag den 29. september kl. 11 i Multi-teks bygning på Ribevej 13B i Randers. Pressen er velkommen.

- Prisen til Multi-tek er særdeles velfortjent. Det kan godt være, at de på virksomheden går stille med dørene. Men vi andre kender dem særdeles godt i bybilledet og som en yderst velkonsolideret og velkørende virksomhed, siger formand for DI Randers-Norddjurs Per Hastrup.

Randers’ borgmester, som deltager i prisoverrækkelsen, glæder sig også – både på virksomhedens og byens vegne.

- Det er dejligt, at vi har en virksomhed, der ikke kun leverer til store kunder her i byen, men også til hele landet. Sådan en dygtig virksomhed er med til at bevare Randers som en yderst driftig by, siger borgmester Claus Omann Jensen.

Lars Torp Jensen, adm. direktør i Multi-tek, værdsætter det skulderklap, som prisen er.

- Det her er naturligvis ikke noget, jeg alene kan tage æren for. Men jeg er positivt overrasket over at modtage prisen. Selv om det går godt, kan man godt glemme det midt i det at få dagligdagens problemer og udfordringer løst, siger Lars Torp Jensen.

Med DI Randers-Norddjurs Initiativpris 2017 er Multi-tek A/S en af i alt 18 kandidater til DI’s nationale initiativpris, som uddeles på DI’s årlige konference for små og mellemstore virksomheder i 2018.

Kom til den lokale prisoverrækkelse:
                               Fredag den 29. september 2017 kl. 11.00
                            i Multi-teks bygning på Ribevej 13B i Randers

Fakta om Initiativpris 2017
DI Randers-Norddjurs overrækker hvert år sin initiativpris. Formålet med initiativprisen er at hædre virkelyst, kreativitet og skabertrang hos en mindre virksomhed i medlemskredsen.

Kriterier for prisen er:

• Virksomheden må ikke have over 100 ansatte i det år, hvor prisen uddeles. Hvis virksomheden evt. er i koncernsamarbejde med andre virksomheder, må det samlede antal ansatte maksimalt være 300
  • Virksomheden skal gennem særligt initiativ og virkelyst inden for afsætning, teknologi, uddannelse eller andre områder gennem en kortere årrække have skabt grundlag for vækst
  • Der vil også blive lagt vægt på udviklingen i nøgletal, eksempelvis omsætningen (bruttoavancen), årets resultat, egenkapitalen og/eller antal ansatte de seneste år.

I 2017 er et særligt kriterium desuden, at virksomheden har udvist en særlig vilje og strategisk evne til at lede medarbejdere og forretningen mod nye mål.

For yderligere information kontakt konsulent i DI Randers-Norddjurs, Gordon Trier Holm, tlf.: 2949 4606, e-mail: gth@di.dk eller pressekoordinator i DI, Helen Jensen på tlf.: 2124 4702.