Radiostationen The Voice dedikerer søndag aften til ungdomsformaterne Freundschaft og Linedanser

"Det er vigtigt for os at ramme de yngre lyttere, der hvor de lytter til audio. Nu lægger vi radio og podcast sammen og møder mængden i radioen og fordybelsen i podcasten", siger programdirektør Mikkel Westerkam.

Podcasten Freundschaft kommer fremover til at blive en del af Bauer Medias app, RadioPlay, og bliver desuden distribueret på alle gængse podcastplatforme. Samtidigt bliver Freundschaft også et ugentligt radioprogram, der kan høres hver søndag aften på The Voice. Podcasten har opbygget en trofast fanskare, der har fulgt værterne Ida-Sophia og Lasses liv og udfordringer. Ida-Sophia har tidligere lavet det populære morgenprogram på The Voice, mens Lasse arbejder som weekendvært på radiostationen.

Vi syntes der manglede en podcast man kunne lytte til uden at skulle tage for meget stilling til omverdenen. Vi ønsker at tage alle slags følelser og små hverdagsfinurligheder alvorligt og løfte dem op på et niveau, hvor de bliver taget seriøst, fordi det ofte er hårdt at være til stede i sit eget hoved helt alene”, fortæller værten Ida-Sophia og fortsætter:

”Vi giver virkelig meget af os selv i podcasten, men vi får dobbelt så meget tilbage fra søde mennesker, der fortæller hvordan de føler sig set, har fået et stort grin eller følt sig mindre ensomme i en hård periode og det er virkelig det bedste og mest motiverende i verden.”

Freundschaft har på kort tid fundet et trofast publikum og ved også at gøre programmet tilgængeligt på radio, glæder The Voice sig til at få endnu flere brugere med ombord, både på podcasten hver tirsdag og efterfølgende i radioen søndag aften.

Søndagen på The Voice kommer også til at byde på programmet Linedanser, hvor Lærke Myrrhøj hver uge inviterer to musikere i studiet til en snak om alle de ting der er svære at snakke om. Linedanser blev lanceret som et ugentligt podcast, men finder nu også vej til radioen. “Hele idéen med Linedanser var at skabe et rum, hvor vi snakkede om alt, som man kan føle sig alene med. At dét rum nu bliver større i form af et radioprogram er lidt skræmmende, men jeg håber også at det betyder, at flere oplever, at selvom det kan føles sådan, så er de aldrig alene”, fortæller Lærke Myrrhøj, der glæder sig til premiereudsendelsen søndag aften den 30. januar. Her er det musikerne Ida Laurberg og Alexander Oscar, der taler om de forventninger - ikke mindst ens egne - der er forbundet til at gå ind i et nyt år.

Freundschaft udkommer overalt som podcast hver tirsdag og kan høres i radioen på The Voice søndag aften kl. 20. Linedanser kan høres i radioen på The Voice søndag aften kl. 21 og udkommer samtidigt som podcast overalt.

Hvis du vil høre mere om Freundschaft eller Linedanser, så kontakt programdirektør Mikkel Westerkam på 20480929.

The Voice er en del af Bauer Media. Bauer Media Group er en tyskejet mediekoncern med udgivelser på tv, radio og print i flere end 20 lande og er den største radiobroadcaster i Europa. I Danmark ejer Bauer Media landets største kommercielle radiostation NOVA, samt radiostationer som The Voice, Radio 100, Pop FM, Radio Soft og myROCK. Bauer Media har kontakt til flere end 2,5 mio. danskere hver uge.