Radio LOUD følger elever på Oure Kostgymnasium de næste tre år

PR-foto, Oure Kostgymnasium

Når de nye 1.G’ere starter på Oure Kostgymnasium efter sommerferien, vil en håndfuld af dem også starte på en radiodokumentar på Radio LOUD, som følger eleverne i de næste tre år. Fra første skoledag til den dag, de får studenterhuen på.

I et nyt dagbogslignende lydformat vil elever fortælle om livet på Oure Kostgymnasium – om de følelser, oplevelser, kriser, opture, nederlag og sejre, der måtte være undervejs.

”Oure Kostgymnasium er et særligt sted, fyldt med stærke historier”, siger Lasse Handberg, som er idemand til programmet. ”Mange af eleverne på Oure har valgt kostgymnasiet for at dyrke en passion. Ved siden af gymnasieuddannelsen udvikler eleverne sig inden for deres særlige interesse, f.eks. dans, musik, skuespil, håndbold, fodbold, skiløb eller sejlads. Det giver et ret unikt miljø og nogle inspirerende fortællinger fra unge mennesker med en drøm."

Hos Radio LOUD glæder kanaldirektør Ann Lykke Davidsen sig til at følge kostgymnasieeleverne fra Oure.

”Det er en stor ambition for LOUD at komme med bag facaden på dele af ungelivet, og at LOUD nu får lov at lægge øre til unge, der er på en rejse gennem gymnasietiden, er jeg virkelig stolt af. Jeg håber, at vores samarbejde vil være med til at skabe en ny måde at formidle og forme lydfortællinger om livet på. Det bliver en dannelsesrejse for alle os, der lytter, og ikke mindst for de elever, der bidrager.”

Rektor Kenneth Vennerstrøm håber, at de kommende radioprogrammer vil inspirere:

"Oure Kostgymnasium er et unikt ungdomsmiljø, hvor de unge møder masser af gode udfordringer. Hvad enten det gælder det kunstneriske eller sportslige felt, det uddannelsesmæssige i gymnasiet eller det sociale fællesskab på kostskolen, får eleverne her masser af muligheder, modstand og medvind. Alt sammen noget, der er med til at udvikle dem som mennesker. Jeg håber og tror, at andre unge kan få noget ud af at høre elever dele oplevelser af og tanker fra dette særlige skolemiljø."

I første omgang lærer lytterne eleverne at kende gennem LOUDS kulturprogram KLUB, som sender alle hverdage klokken 15.00-18.00. Første gang vi møder eleverne on air er torsdag den 13. august. Over tid vil der blive skabt en hel doku/drama-podcastserie.

PR-foto, Oure Kostgymnasium

LOUD og Mungo Park præsenterer SCENELØS – TEATER TIL DINE ØRER5.2.2021 10:08:08 CETPressemeddelelse