Radio 100 og ”Familier med kræftramte børn” bag ny innovativ indsamling

Danmarks store kommercielle radiostation Radio 100 er sammen med organisationen ”Familier med kræftramte børn” gået sammen om at samle penge ind til deres rekreationscenter for kræftramte børn og deres familier. ”Familier med kræftramte børn” håber, at indsamlingen kan bidrage til at sikre den fortsatte drift af centret, som tilbyder et tiltrængt pusterum for familier med kræftramte børn.

Syv virksomheder kæmper om at blive ”Superinvestor”

Radio 100  og ”Familier med kræftramte børn” har sammen rekrutteret syv ambitiøse virksomheder, og givet dem hver et lån på kr. 10.000,-. Fra mandag den 24. februar og tre uger frem er det op til de syv virksomheder at få deres kr. 10.000,- til at vokse mest muligt – alt er tilladt, og alle de indsamlede midler doneres ubeskåret til ”Familier med kræftramte børn”. De syv ambitiøse vækstvirksomheder er: HJ Hansen A/S, Superhelten.dk, Zupa Recommended, Tulip, Go Dream/Oplevelsesgaver.dk, Listen Louder og Fit & Sund.

Lars-Christian Brask er mentor

Den internationale finans- og erhvervsmand Lars-Christian Brask er æresambassadør i organisationen ”Familier med kræftramte børn”. Lars-Christian Brask vil agere mentor for de syv virksomheder og stille sin store erfaring i forretningslivet til rådighed for de syv konkurrenter.

Håber på et flot resultat

Organisationen ”Familier med kræftramte børn” håber at de syv virksomheder vil kæmpe det bedste de har lært, og forhåbentlig indsamle rigtig mange penge til det nye rekreationscenter og til den fortsatte indsats for at forbedre vilkårene for kræftramte børn over hele landet.

Radio 100

Radio 100 er vært for konkurrencen ”Superinvestor”, og vil igennem tre uger dække konkurrencen intenst så alle lyttere på Radio 100 kan følge med i de syv virksomheders store indsats for de kræftramte børn. Konkurrencen kører i formiddags / eftermiddagsprogrammet med studievært Lars Sandstrøm.. Lytterne kan også donere direkte til organisationen via sms: skriv børn og send til 1999 – det koster kr. 50,- som går ubeskåret til ”Familier med kræftramte børn”.

Det går pengene til

Pengene fra indsamlingen skal bruges til driften af rekreationscenteret Anselot, der ligger ved Tange Sø i Ans ved Silkeborg. Stedet er et tilbud til familier med kræftramte børn, der har brug for lidt ro og fred væk fra hospitalerne.

Om Superinvestor:

Radioindsamlingen ”Superinvestor” kører på Radio 100 fra mandag den 24. februar til og med fredag den 14.marts

Følgende syv virksomheder deltager i konkurrencen:

www.hjhansen.dk

www.superhelten.dk

www.zuparecommended.dk

www.tulip.dk

www.oplevelsesgaver.dk

www.listenlouder.dk

www.fitogsund.dk

Alle indsamlede midler fra ”Superinvestor” doneres ubeskåret til Danmarks største børnekræftorganisation ”Familier med kræftramte børn”

• Ca. tre ud af fire børn helbredes i dag for kræft – dog med variationer fra sygdom til sygdom. Ved nogle kræftformer er helbredelsesprocenten over 75 procent, mens den for andre er lavere.
  • Et behandlingsforløb for børn strækker sig typisk over to til tre år. Børn reagerer generelt bedre på behandling end voksne, lige meget hvilken kræftsygdom der er tale om. Børnene behandles med operation, kemo- eller stråleterapi – ofte i kombination med hinanden. Derudover suppleres kræftbehandlingen af fx blodtransfusioner og antibiotika.
  • Der er forskellige bi- og senfølgevirkninger ved behandling, som kan være mere eller mindre alvorlige. Det drejer sig bl.a. om svækket korttidshukommelse og indlæringsevne, nedsat syn, hørelse og funktionsevne på vitale indre organer, lever, lunger, nyre og hjerte m.v.

Fakta om organisationen ”Familier med kræftramte børn”

• Familier med kræftramte børn er en selvstændig, landsdækkende organisation, der formidler personlig kontakt og støtte til familier med kræftramte børn og udbreder kendskabet til de vilkår, som børn og unge med kræft og deres familier lever under.
  • Familier med kræftramte børn driver et mindre ferie- og rekreationscenter, hvor familier med kræftramte børn og unge fra hele Danmark kan få et ophold
  • Familier med kræftramte børn blev etableret i 1983 og har i dag over 2.000 familiemedlemmer, der alle repræsenterer en familie, som har eller har haft et kræftramt barn. Hertil kommer et større antal støttemedlemmer. Størstedelen af arbejdet i organisationen med gennemførelse af aktiviteter og arrangementer sker på frivillig og ulønnet basis.

Ulrik Nørklit
Familier med kræftramte børn