Q2 2019: Telia fastholder solid udvikling

Nordens største teleselskab, Telia, offentliggør i dag resultatet for andet kvartal af 2019, der viser en mindre forbedring af EBITDA.
Telia Danmark leverer et overskud på 179 mio. kroner i Q2 2019, hvilket er 2 mio. kroner bedre end samme kvartal sidste år.

Telia Danmarks overskud (EBITDA) for andet kvartal af 2019 er på 179 mio. danske kroner, hvilket er 2 mio. danske kroner bedre end i andet kvartal 2018. Service revenue for kvartalet lander på 749 mio. danske kroner.

”Helt grundlæggende driver vi en solid forretning trods et fortsat pres på vores toplinje. Vi lander et overskud på 179 mio. kroner i årets andet kvartal, hvilket er 2 mio. kroner bedre end samme kvartal sidste år. Indsatsen for at digitalisere forretningen og vores processer samt levere attraktive produkter virker efter planen. Tilfredsheden blandt vores kunder stiger fortsat og stadig flere vælger at blive hos os længere”, siger Morten Bentzen, administrerende direktør i Telia Danmark.

Telia fortsætter udviklingen af selskabets landsdækkende mobilnetværk, der med mere end 4.300 antennepositioner er Danmarks største:

”Vi fortsætter med at udbygge og forbedre vores eksisterende 4G-netværk, som sikrer hurtige og stabile mobilforbindelser stort set overalt i Danmark. Samtidig er vi i udgangen af juni gået i gang med at teste 5G-teknologien på vores hovedkontor i København. Over de kommende måneder vil gøre os konkrete erfaringer med fremtidens mobilteknologi, som byder på interessante muligheder for den fortsatte digitalisering af Danmark”, slutter Morten Bentzen.

VIGTIGSTE NØGLETAL

Q2 2018

Q2 2019

Service Revenue

778 mio. kr.

749 mio. kr.

EBITDA

177 mio. kr.

179 mio. kr.

Telia Danmark er organiseret som filial under Telia Company. Derfor aflægges Telia Danmarks regnskab fra Stockholm og i svenske kroner. Alle ovenstående beløb er omregnet til danske kroner.

Det samlede Q2-resultat for Telia Company er tilgængeligt på Investor Relations-sitet: https://www.teliacompany.com/en/investors/