Q-Park fejrer genåbning og sommerferie med grønnere parkering

Med spørgsmålet: ”Hvor mange træer vil du plante i sommerferien?” byder parkeringsselskabet nye og gamle kunder velkommen tilbage med løftet om at plante et træ for hver parkering i selskabets P-huse i skolernes sommerferie.

”Som resten af Danmark har vi længe set frem til genåbningen og glædet os til at se liv i byerne igen” siger Alex Pedersen, Administrerende Direktør i Q-Park. ”Vi forventer, at mange danskere også i år vil holde sommerferie i Danmark, og det er vi rigtigt glade for. Byernes butikker, restauranter og seværdigheder (og naturligvis P-huse) har manglet besøgende under nedlukningen, og vi vil meget gerne være med til at motivere folk til at bruge en del af sommerferien på at opleve byernes mange tilbud”.

Det er slet ikke svært at finde en P-plads i storbyerne

Mange danskere er af den opfattelse, at det er både svært og besværligt at finde en parkeringsplads i København og landets øvrige store byer. Men det er faktisk slet ikke tilfældet.

”Det kan selvfølgelig være svært at finde en p-plads på gaden i fx København”, medgiver Alex Pedersen. ”Men der er god plads i P-huse på centrale beliggenheder i alle større byer i Danmark. Og der er mange fordele ved at vælge et P-hus. Man kommer ikke tilbage til en brandvarm bil, og der er ingen trafik omkring bilen at tage hensyn til. Men vigtigst er det, at man slipper helt for at køre rundt og lede efter en parkeringsplads. Det er dejligt nemt, og på den måde hjælper man med at reducere den samlede mængde trafik i byen”.

Plant træer i sommerferien

Som ekstra incitament til at lægge vejen forbi en eller flere storbyer i sommerferien, har Q-Park besluttet at plante træer for P-husenes gæster i sommerferien. Q-Park planter et nyt træ for hver parkering betalt med et QuickCard, som er et gratis betalingskort til Q-Parks P-huse, hvor alle betalinger samles i én månedlig bagudbetaling. For at plante så mange træer som muligt, lover Q-Park samtidig 20% introrabat på alle parkeringer i sommerferien til alle nye QuickCard-brugere.

Kampagnen gælder i skolernes sommerferie fra den 26. juni til og med den 8. august.

Træerne plantes i samarbejde med Global Climate Institute.

Grønnere parkering

Q-Park er generelt optaget af at skabe en grønnere parkeringsmulighed. F.eks. er hele elforbruget i virksomhedens danske P-huse dækket af vindstrøm, ligesom al belysning i P-husene er skiftet til sensorstyret LED-lyskilder.

Administrerende Direktør Alex Pedersen
E-mail: alex.pedersen@q-park.dk

Information om Q-Park Operations Denmark A/S

Q-Park Operations Denmark A/S
Gladsaxevej 378, 3.
2860 Søborg

http://Gladsaxevej 378, 3.

Q-Park er et af Europas førende, private parkeringsselskaber med flere end 570.000 P-pladser i mere end 3.000 parkeringsanlæg af høj kvalitet i 7 lande.

I Danmark har vi siden 2005 ejet og drevet åbne P-pladser og kvalitetsparkeringshuse på centrale beliggenheder og beskæftiger i dag ca. 220 medarbejdere. Find mere information om Q-Park i Danmark på www.q-park.dk

Q-Park er oprindeligt et hollandsk selskab, og koncernens hovedkontor ligger i Maastricht, Holland. Information om Q-Parks ejerforhold, nøgletal, CSR-politik m.v. kan findes på vores corporate website www.q-park.com

For yderligere information kontakt venligst: Q-Park Danmark A/S Administrerende direktør Alex Pedersen på telefon +45 3016 8100 eller e-mail alex.pedersen@q-park.dk