PwC styrker sin M&A-forretning med stærk profil

PwC, som er en af de mest anvendte M&A-rådgivere på det danske marked, ansætter Oscar Mosgaard i en nyoprettet fuldtidsstilling som Head of Large Corps., Corporate Finance.

Oscar Mosgaard,  Head of Large Corporates, Corporate Finance hos PwC
Oscar Mosgaard, Head of Large Corporates, Corporate Finance hos PwC

Oscar Mosgaard er en af Nordens mest anerkendte og erfarne M&A- og kapitalmarkedsrådgivere med en mangeårig karriere i Carnegie, FIH Partners og Triton Partners. Michael Eriksen, direktør i PwC og leder af Corporate Finance siger: ”Vi er rigtig glade for at kunne tiltrække Oscar Mosgaard. Hans kvalifikationer og netværk vil styrke vores i forvejen erfarne team på området og dermed give os mulighed for at udvikle vores forretning yderligere ved at dække markedet bredere og dybere til glæde for vores kunder”.

Om skiftet til PwC siger Oscar Mosgaard: ”Jeg ser frem til at blive en del af PwC’s Corporate Finance team, som jeg anser som en af de førende og mest erfarne rådgivere i Danmark. Jeg har jævnligt mødt dem på den anden side af bordet og altid opfattet dem som meget kompetente og sympatiske.”

Oscar Mosgaard ser desuden frem til at blive en del af et globalt netværk med mulighed for at rådgive kunder ud fra en ny platform: ”Jeg har savnet at være en del af et Corporate Finance-team og en global virksomhed, som byder på spændende perspektiver for vores kunder.” Oscar Mosgaard vil bl.a. skulle fokusere på de større virksomheder med M&A og kapitalmarkedsrådgivning, hvor han har mangeårig erfaring og et stærkt kundenetværk, som passer godt til PwC’s.

Oscar Mosgaard bliver en del af PwC fra april 2021.

Om Oscar Mosgaard
Oscar Mosgaard er uddannet advokat og har en Executive MBA. Han er en af Nordens mest erfarne Investment Bankers og er kendt for at have et bredt og dybt netværk blandt topchefer og bestyrelsesmedlemmer. Oscar Mosgaard har været med til at opbygge Carnegie Investment Banking i Danmark og er en af grundlæggerne af FIH partners. De sidste seks år har Oscar Mosgaard arbejdet for Triton-Partners, hvor han har rådgivet inden for M&A og IPOs i Europa.

English version:

PwC strengthens its M&A practice by hiring strong profile

PwC, one of the most widely used M&A advisors in the Danish market, hires Oscar Mosgaard for a newly established full-time position as Head of Large Corps., Corporate Finance.

Oscar Mosgaard is one of the most experienced M&A/capital market advisors in the Nordic countries with a long-standing career at Carnegie, FIH Partners and Triton Partners.

“We are pleased to be able to attract Oscar Mosgaard. His expertise and network will strengthen our team which is already experienced in the area and allow us to further grow our business”, states Michael Eriksen, member of PwC’s Management Board and Head of Corporate Finance.

PwC has clear ambitions in this area: “Our objective is to further strengthen our Corporate Finance business over the coming years and to cover a broader and deeper market scope to the benefit of our customers," says Michael Eriksen, emphasising that the existing customer and market focus is maintained.

Oscar Mosgaard says: "I look forward to becoming part of PwC's Corporate Finance team, which I consider to be one of the leading and most experienced teams of advisers in Denmark. I’ve met the team regularly from the other side of the table and always perceived them to be competent and likeable".

Oscar Mosgaard looks forward to becoming part of a global network providing him with the opportunity to advise customers in a new, exciting role: ‘I’ve missed being part of a corporate finance team and a global firm which offers exciting prospects to our customers." Oscar Mosgaard will focus on offering M&A and independent capital market advisory services to large companies and institutions; areas in which he has many years of experience and a strong customer network with a good fit to PwC.

Oscar Mosgaard will join PwC in April.

About Oscar Mosgaard
Oscar Mosgaard is a lawyer and holds an Executive MBA. He is one of the most experienced investment bankers in the Nordic countries and is known for having a large network of top executives and board members. Oscar Mosgaard helped build Carnegie Investment Banking in Denmark and is one of the founders of FIH partners. For the past six years Oscar Mosgaard has worked at Triton-Partners advising on M&A and IPOs across Europe.

Oscar Mosgaard,  Head of Large Corporates, Corporate Finance hos PwC
Oscar Mosgaard, Head of Large Corporates, Corporate Finance hos PwC

I PwC arbejder vi for at styrke tilliden i samfundet og være med til at løse væsentlige problemstillinger. Det gør vi med udgangspunkt i vores viden inden for revision, skat og rådgivning. Vores kunder kommer fra alle dele af erhvervslivet og den offentlige sektor, og vi er ca. 2.500 medarbejdere og partnere, som brænder for at gøre en positiv forskel for kunder og kolleger. Globalt er vi over 280.000 PwC'ere i 155 lande, og i Danmark er vi markedsledende. Mød os over hele landet. Vi er der, hvor du er.

Erhvervslivet: Regeringen har tabt erhvervslivets tillid17.2.2021 06:00:00 CETPressemeddelelse

Mens hver fjerde erhvervsleder fik større tillid til regeringen under første del af COVID-19-krisen, er dette faldet til blot ca. hver 10. erhvervsleder i dag. Det markante fald kan skyldes, at man savner en klar plan for udfasning af restriktioner. Samtidig efterlyser erhvervslivet et digitalt europæisk coronapas, der vil gavne dansk eksport. Det viser en ny pulsmåling fra PwC med svar fra ca. 470 erhvervsledere.