P+, Pensionskassen for Akademikere

P+’s adm. direktør takker af

Søren Kolbye Sørensen, adm. direktør i P+, har besluttet at gå på pension. Arbejdet med at finde hans afløser er sat i gang.
Søren Kolbye Sørensen, adm. direktør i P+

I mere end 21 år har Søren Kolbye Sørensen stået i spidsen for P+, Pensionskassen for Akademikere. Nu er bestyrelsen gået i gang med at finde hans afløser.

"Jeg rundede 65 sidste år, så nu giver jeg stafetten videre til den næste. P+ står et godt sted lige nu. Vi er i gang med at tilbyde de fleste af vores medlemmer markedsrente, vi er ved at digitalisere en række processer, og vi kommer med nye spændende tilbud i løbet af året. Jeg er meget stolt af de dygtige medarbejdere i P+, som har skabt de gode resultater til gavn for vores medlemmer,” siger Søren Kolbye Sørensen.

Bestyrelsesformand Kim Duus fortæller, at bestyrelsen er gået i gang med at finde en afløser for Søren, som forbliver i sin stilling, indtil en ny direktør er på plads.

”Søren har leveret en fornem og målrettet indsats i pensionskassen igennem mange år, herunder ved fusionen af JØP og DIP i 2019 og den efterfølgende udvikling af P+. Siden den nye bestyrelse tiltrådte for knap to år siden, har vi haft øget fokus på medlemsdialog, og det ser vi nu resultaterne af i vores kontakt med medlemmerne. Det er et P+ i rigtig god form, Søren leverer videre til sin afløser,” siger Kim Duus.

Efter et ekstraordinært svært 2022 på de finansielle markeder er P+ i år kommet bedst fra start af alle i branchen, når det handler om afkast til medlemmer med en pensionsordning i markedsrente.

Søren Kolbye Sørensen, adm. direktør i P+
Kim Duus, bestyrelsesformand i P+

Information om P+, Pensionskassen for Akademikere

P+, Pensionskassen for Akademikere
Dirch Passers Allé 76

P+ er pensionskasse for akademikere. Vi er over 110.000 medlemmer, der ejer P+, og vi har tilsammen 140 mia. kr. Det gør os til et af Danmarks 10 største pensionsselskaber.

Følg pressemeddelelser fra P+, Pensionskassen for Akademikere

Flere pressemeddelelser fra P+, Pensionskassen for Akademikere