Provokerende debattør lærer københavnske ledere at tænke innovativt

Som leder skal man hele tiden forny sig og finde nye veje til at udøve god ledelse. At tænke ud af boksen stiller store krav til evnerne som leder. Derfor inviterer Lederne Hovedstaden til konference om innovativ ledelse. På konferencen vil deltagerne få værdifuld inspiration og konkrete ledelsesværktøjer, som kan hjælpe ledere med at re- og nytænke deres ledelsesstil. Konferencen finder sted torsdag den 3. november i Langelinie Pavillonen i København.

Den provokerende debattør og professor ved Københavns Universitet Vincent F. Hendricks mener grundlæggende, at ledere handler efter rutiner og traditioner fremfor at tænke innovativt. Han udfordrer på provokerende og underholdende vis normerne, og giver deltagerne inspiration til nye og innovative løsninger og tankegange, som kan hjælpe med at løfte både ledere og virksomheder.

Vincent F. Hendricks suppleres af Martin Schorling, som er strategi- og innovationsagent hosInnovation Lab. Martin Schorling har været en drivkraft i de innovationsprocesser, som Simens Wind Power, Coop og adskillige iværksættere har gennemgået. Martin Schorling vil give deltagerne på konferencen helt konkrete værktøjer til, hvordan de kan tænke og arbejde mere innovativt.

Afdelingsformand for Lederne Hovedstaden Jan Rossil håber, at konferencen kan bidrage til at sætte innovation på dagsordenen.

- Jeg tror, at kombinationen af den provokerende teoretiker Vincent F. Hendrik og den praktisk orienterede Martin Schorlings vil give deltagerne større indsigt i innovation. Samtidig håber jeg, at de vil gå hjem fra konferencen med større mod på at gøre deres virksomheder mere innovative, siger Jan Rossil.

Konferencen i Langelinie Pavillonen, Langelinie 10, 2100 København Ø er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

PRM: Agil Ledelse skal på dagsordenen i Østjylland2.11.2018 07:00pressemeddelelse

Vi er havnet i en tid, hvor måden at drive virksomhed på undergår store forandringer, og det kræver, at både ledere og medarbejdere er tilpasningsstærke og omstillingsparate. Derfor er det vigtigt for ledere at få nye værktøjer til, hvordan man skal lede. I den forbindelse inviterer Lederne Østjylland til konference om agil ledelse mandag den 26. november. Her vil tre oplægsholdere komme med viden, værktøjer og best-practice cases, som kan hjælpe dig til at skabe mere smidige og selvkørende teams gennem agil ledelse. På konferencen kan deltagerne høre foredrag fra den danske erhvervsleder og bestyrrelsesmedlem Stine Bosse. Stine Bosse vil give deltagerne indblik i, hvilke erfaringer hun har gjort sig med agil ledelse i hendes mange år i topledelse – særligt hvilke kompetencer det kræver af lederen for at skabe den agile virksomhed. Der vil også være oplæg fra ph.d. lektor i ledelses- og organisationspsykologi ved AUU, Claus Elmholdt, som blandt andet vil tematisere den oversete ledelse

PRM: Der blæser nye, agile vinde fra Vesterhavet over Esbjerg2.11.2018 07:00pressemeddelelse

Vores måde at drive virksomhed er blevet mere stormfyldt, og i disse tider skal lederen lære at navigere i det omskiftelige ledelseshav. Agil ledelse kræver, at lederne er tilpasningsstærke og hurtige i deres eksekvering. I den forbindelse inviterer Lederne Sydvestjylland til konference om agil ledelse tirsdag den 27. november. Her vil tre oplægsholdere komme med viden, værktøjer og best-practice cases, som kan hjælpe dig til at skabe mere smidige og selvkørende teams gennem agil ledelse. På konferencen kan deltagerne høre foredrag fra ervervsleder og professionelt bestyrelsesmedlem Stine Bosse, der vil dele ud af sine personlige erfaringer i forhold til, hvilke kernekompetencer hun ser lederen besidde for at skabe den agile virksomhed. Der vil også være oplæg fra koncernchef og CEO i Norisol A/S Carsten Hoeck, der har gennemført flere succesfulde turnarounds i virksomheder, hvor den agile metode har været essentiel for disse turnarounds. Han vil særligt fokusere på, hvordan man som le