Provokerende debattør lærer københavnske ledere at tænke innovativt

Som leder skal man hele tiden forny sig og finde nye veje til at udøve god ledelse. At tænke ud af boksen stiller store krav til evnerne som leder. Derfor inviterer Lederne Hovedstaden til konference om innovativ ledelse. På konferencen vil deltagerne få værdifuld inspiration og konkrete ledelsesværktøjer, som kan hjælpe ledere med at re- og nytænke deres ledelsesstil. Konferencen finder sted torsdag den 3. november i Langelinie Pavillonen i København.

Den provokerende debattør og professor ved Københavns Universitet Vincent F. Hendricks mener grundlæggende, at ledere handler efter rutiner og traditioner fremfor at tænke innovativt. Han udfordrer på provokerende og underholdende vis normerne, og giver deltagerne inspiration til nye og innovative løsninger og tankegange, som kan hjælpe med at løfte både ledere og virksomheder.

Vincent F. Hendricks suppleres af Martin Schorling, som er strategi- og innovationsagent hosInnovation Lab. Martin Schorling har været en drivkraft i de innovationsprocesser, som Simens Wind Power, Coop og adskillige iværksættere har gennemgået. Martin Schorling vil give deltagerne på konferencen helt konkrete værktøjer til, hvordan de kan tænke og arbejde mere innovativt.

Afdelingsformand for Lederne Hovedstaden Jan Rossil håber, at konferencen kan bidrage til at sætte innovation på dagsordenen.

- Jeg tror, at kombinationen af den provokerende teoretiker Vincent F. Hendrik og den praktisk orienterede Martin Schorlings vil give deltagerne større indsigt i innovation. Samtidig håber jeg, at de vil gå hjem fra konferencen med større mod på at gøre deres virksomheder mere innovative, siger Jan Rossil.

Konferencen i Langelinie Pavillonen, Langelinie 10, 2100 København Ø er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.