Prøv en uge som plastmager på Den jydske Haandværkerskole

LEGO-klodser, vindmøller, højteknologisk emballage – og alt mulig andet i plast, som vi bruger hver dag. Hvem fremstiller de produkter? Det gør Danmarks plastmagere! I efteråret kan potentielle plastmagerelever prøve faget af på Den jydske Haandværkerskole i Hadsten via vores internship-uger.

Som plastmager arbejder man i en af Danmarks topmoderne plastvirksomheder.

Her styrer man og vedligeholder maskiner og robotter, man kontrollerer kvaliteten af produkter, og man opdager og retter fejl i produktionen.

Det kræver, at man kan tænke dig om – men også at man ikke bange for at smøge ærmerne op.

Prøv det af i praksis

Nu kan du prøve det af i praksis. I uge 43 (fra 21. til 25. oktober) og uge 48 (fra 25. til 29. november) inviterer vi nemlig igen Danmarks unge til at deltage i en internship-uge. Det har vi gjort flere gange med stor succes – og nu gør vi det altså igen!

Til vores internship-uger får man muligheden for at bo på Den jydske Haandværkerskole i Hadsten, hvor uddannelsen foregår.

Man kommer til at møde de andre elever, og se hvordan det hele foregår på flere af vores virksomheder.

Internship-ugerne er primært rettet mod elever i 9. og 10. klasse.

LÆS MERE: Prøv en uddannelse - bliv plastmager i en uge

Helt gratis – men skynd dig at tilmelde dig!

Opholdet på skolen er selvfølgelig gratis inkl. kost og logi. Vi har et begrænset antal pladser – så skynd dig!

Lyder det som noget for dig - eller en du kender? Send en mail til Peter Kjærsgaard fra Den jydske Haandværkerskole på pkk@djhhadsten.dk. Du kan også ringe til ham på 8937 0251.

Der er en praktikplads til dig...

Plastbranchen har brug for dygtige medarbejdere med en god uddannelse. Derfor lover vi en praktikplads til alle unge, der uddanner sig til plastmagere.

Vi ved også, at der efter en også gode muligheder for at blive ansat hos en af de mange plastvirksomheder, som ligger over hele landet.

Som udlært plastmager er du med til at fremstille alt fra flydele til LEGO-klodser i topmoderne danske plastvirksomheder.