Mogens Rasmussen A/S

Produktnyhed til byggeriet: Innovativt filtloft fra Hunter Douglas klar til kontraktmarkedet

Den hollandske byggevareleverandør Hunter Douglas lancerer et nyudviklet og enestående filtloft. I Danmark kommer Mogens Rasmussen A/S fra Middelfart til at stå for salget, og forventningerne er store.
Den hollandske leverandør Hunter Douglas lancerer HeartFelt – et nyudviklet og enestående filtloft. Foto: PR

Mulighederne for loftbeklædning er mange, og nu melder den hollandske producent Hunter Douglas sig på banen med endnu én. Virksomheden lancerer nemlig en helt ny type filtloft i polyester. Loftet er udformet i smalle rektangulære former arrangeret som dekorative filtlameller.

Hos Hunter Douglas’ danske totalforhandler, Mogens Rasmussen, er der stor tilfredshed med den nye produktlancering HeartFelt®, som forventeligt vil passe rigtig godt til det danske marked:

HeartFelt er det første filtloft på markedet, og det giver en lang række anvendelsesmuligheder for arkitekter og bygherrerådgivere. Filt som materiale er naturligvis ikke nyt, men det er nyt og innovativt at bruge det på denne måde, og derfor forventer vi os meget af det, forklarer Peter Gjerløff, ejerleder hos Mogens Rasmussen,og fortsætter:

Materialet og det arkitektoniske udtryk giver muligheder for at opnå en helt særlig stemning og fornemmelse af rummet.

Velegnet til mange formål

Filtloftets særlige form og akustiske fordele gør det ifølge Peter Gjerløff velegnet til mange forskellige byggerier, og allerede inden lancering har der været interesse for loftet fra både arkitekter og byggefirmaer.

Jeg har svært ved at forestille mig et byggeri, hvor arkitekten ikke vil overveje HeartFelt, fordi det giver mange muligheder og fordele. Især skoler, kontorbygninger og butikslokaler er oplagte målgrupper, hvor det bløde udtryk vil give en rigtig god effekt og helt særlig fornemmelse, mener direktøren.

På sigt er det meningen, at kunderne kan få produktet i alverdens farvenuancer, men indtil videre har Hunter Douglas sendt fem moderne, afdæmpede nuancer på gaden, som i kombination giver et specielt spil. Et ekstra plus ved HeartFelt® er, at monteringen er meget nem, da loftfelterne kan skæres til med kniv eller klippes med saks, mens kanterne ikke behøver forsegling. Loftet har ingen overfladebehandling og dermed minimal afgasning.

Attraktivt Cradle-to-Cradle-certifikat

Som det er tilfældet med mange andre af Hunter Douglas’ produkter, har det nye loft opnået Cradle-to-Cradle Bronze-certifikatet.

Det glæder os, at flere producenter tager hensyn til bæredygtighed, genanvendelighed og produktionsmetoder, fordi de værdier passer godt sammen med vores forretningskoncept. Samtidig er det også et afgørende parameter for mange af vores samarbejdspartnere, siger Peter Gjerløff, der pointerer, at loftet er hundrede procent genanvendeligt.

Billeder

Download
Filtloftet er det første på markedet og er produceret i polyester. Loftet fås i smalle rektangulære former og har en række attraktive arkitektoniske og akustiske egenskaber. Foto: PR
Download