ProData Consult

ProData Consult med positivt regnskab

Selskabet ProData Consult, som i 2011 af Computerworld/IDG blev kåret som Danmarks dygtigste it-konsulenthus, præsenterer et flot regnskab.

ProData Consult har offentliggjort årsregnskabet for 2011. Årsregnskabsmeddelelse og årsrapport er tilgængelig hos www.eogs.dk.

ProData Consults bestyrelsesformand Jens Kyhnæb udtaler i forbindelse med regnskabet:

"Vi er meget tilfredse med resultatet, som er selskabets hidtil bedste. Med de strategiske tiltag, der er foretaget i 2011, forventer vi os meget af indeværende år."

Administrerende direktør Søren Rode udtaler:

"Trods udfordrende markedsvilkår forventer selskabet en positiv udvikling for det danske moderselskab og dets datterselskaber i 2012. Selskabet vil styrke sit fokus yderligere på nærmarkederne, sikre synergi mellem dets afdelinger og selskaber og iværksætte nye tiltag for endnu bedre at kunne servicere vores nordeuropæiske kunder og konsulenter."
Nedenfor følger kort nogle udvalgte hovedpunkter i/for årsregnskabet:

Både omsætning og overskud udviklede sig positivt og tilfredsstillende for koncernen. Med en omsætningsstigning på 35 %, en forbedring af driftsresultatet for Danmark på over 20 % og en samlet vækst i overskud før skat på 18,5% præsterede koncernen det bedste resultat nogensinde.

Resultatopgørelsen for perioden 01.01.11 - 31.12.11 udviser et resultat på t.DKK 15.040 efter skat ud af en samlet omsætning på t.DKK 290.992 mod t.DKK 12.818 efter skat for samme periode året før.

Balancen viser en egenkapital på DKK 21.729.701.

Det svenske datterselskab kom ligeledes ud af 2011 med det bedste resultat nogensinde.

Firmaets fokus på det nordeuropæiske marked og konsolideringen af firmaets kerneydelser overfor både kunder og konsulenter lykkedes i tilfredsstillende grad.

Selskabet blev desuden kåret af Computerworld/IDG som Danmarks dygtigste it-konsulenthus 2011.

For yderligere information kontakt:
Bestyrelsesformand Jens Kyhnæb, telefon 22 95 50 53
Presseansvarlig Jeanett Wolff, telefon 43 43 11 71