ProData Consult

ProData Consult koncernen overgår sidste års rekordomsætning på 300 millioner

Omsætter i 2013 for mere end 308 millioner kroner

ProData Consult koncernens Bestyrelsesformand Jens Kyhnæb udtaler i forbindelse med regnskabet:

”Vi er tilfredse med resultatet, som viser en fortsat pæn stigning i omsætningen. Der er investeret en del i såvel vores datterselskaber samt filialer i de nærliggende lande, som vi forventer vil sikre den fortsatte positive udvikling i indeværende år til gavn og glæde for både koncernen og vores kunder.

Administrerende Direktør Søren Rode udtaler:

”I et presset og konkurrencepræget marked har vi i 2013 udbygget vores markedsposition i Danmark samtidig med, at vi har investeret i og lanceret nye services og filialer/datterselskaber. Interessen for at ”nearshore” IT-ressourcer fra vores afdeling i Warszawa, Polen, har været overraskende stor. Desuden har vores datterselskab i Norge for alvor fået fodfæste på det norske marked og har leveret et overskud i 2013.”

Nedenfor følger kort nogle udvalgte hovedpunkter i årsregnskabet:

• Omsætningen udviklede sig positivt for koncernen og oversteg DKK 308 millioner/Euro 41 millioner for første gang i selskabets historie.

• Resultatopgørelsen for perioden 01.01.13 – 31.12.13 udviser et resultat på t.DKK 12.275 efter skat.

• Balancen viser en egenkapital på DKK 19.366.090

• Det polske datterselskab ProData Consult SP. Z o.o., overtaget ultimo 2011, leverede i 2013 sit første positive årsresultat siden overtagelsen og vækstede mere end 100% i omsætning.

• Selskabets norske afdeling fortsatte sin fremgang i 2013 og leverede overskud til moderselskabet. Det norske marked er generelt præget af stor aktivitet og efterspørgsel, og Selskabet forventer vækst i både omsætning og overskud i 2014.

• Det svenske datterselskab leverede et overskud for femte år i træk i et meget konsolideret og konkurrencepræget marked.

• Den hollandske afdeling, der åbnede december 2012, blev allerede i oktober 2013 overskudsgivende.

• Selskabet blev i 2013 endnu en gang kåret af Computerworld/IDG som Danmarks dygtigste IT-konsulenthus. Det var femte gang indenfor de seneste ni år, og tredje år i træk, at ProData Consult fik denne pris.

I 2014 vil selskabet styrke sit fokus yderligere på nærmarkederne, hvilket allerede blev iværksat per 1. januar 2014 ved opkøbet af det konkurrerende firma Interim Competence. Gennem opkøbet sikrede selskabet adgang til strategiske kunder og et hold dygtige medarbejdere med mange års brancheerfaring. Integrationen af selskaberne skrider planmæssigt frem og synergierne mellem det opkøbte selskab og moderselskabet virker endnu stærkere end forventet. Med opkøbet konsoliderer Selskabet sin position som den største leverandør indenfor sit segment i Danmark.

Selskabet vil i 2014 fortsat lede efter opkøbskandidater på de markeder, hvor det har tilstedeværelse.

Årsrapporten 2013 er tilgængelig hos www.eogs.dk samt på www.prodata.dk.

For yderligere information kontakt:

Bestyrelsesformand Jens Kyhnæb, telefon 22 95 50 53
Presseansvarlig Jeanett Wolff, telefon 43 43 11 71