ProData Consult fortsætter sin vækst

I det nyligt fremlagte regnskab kan ProData Consult præsentere et regnskab, der viser fortsat vækst på toplinjen.

For regnskabsåret 2017 kan ProData Consult præsentere en rekordomsætning på DKK 910 mio. for hele koncernen. Det svarer til en vækst i omsætning på 30%. ProData Consult sætter derfor endnu en gang streg under, at selskabet er blandt de største inden for deres markedssegment i Skandinavien.

På alle nøglemarkeder er ProData Consult-selskaberne vokset betydeligt i volumen, og koncernen oplever en stadig stigende interesse for sine ydelser. Bestyrelsesformand Jens Kyhnæb siger:

”Også i 2017 er vi vokset meget kraftigt. Vi har flere konsulenter i opgave end nogensinde før, og samtidig har vi landet flere strategiske rammeaftaler med både private og offentlige virksomheder, der giver et solidt fundament for fremtiden.”

Intern oprustning koster på bundlinjen

Selvom væksten har været høj i ProData Consult, har man oplevet en nedgang på bundlinjen. Selskabet har i 2017 leveret et EBITDA på DKK 44 millioner mod DKK 50 millioner året før.

”Det er naturligvis utilfredsstillende, men vi har haft fokus på at følge med toplinjevæksten og kundeefterspørgslen og har ikke haft hverken tid eller overskud til at prioritere kostbasen og bundlinjen,” fortæller Jens Kyhnæb.

ProData Consult har dog i løbet af 2017 investeret i at forbedre interne processer, øge automatisering og bygge bæredygtige systemer, der kan sikre den fortsatte fremgang, men mere afgørende for at sikre kvaliteten i den service selskabet leverer.

”Når man vokser så hurtigt, som vi har gjort, kan det komme til at kompromittere kvaliteten af den service, man leverer. Det har været afgørende for os ikke at begå den fejl. Derfor har vi brugt mange ressourcer i det forgangne år på at forbedre vores interne set up. Det koster på bundlinjen, men har været en nødvendig investering,” siger bestyrelsesformanden.

Og spørger man kunderne, lader det ikke til, at kvaliteten i leverancerne er blevet kompromitteret – tværtimod.

”Vi måler minutiøst og automatiseret vores kundetilfredshed, og den viser uomtvisteligt, at vi er lykkedes med at vokse i højt tempo, samtidig med at vores kunder aldrig har været mere tilfredse. Det betragter vi som et tydeligt bevis på, at vi har taget nogle gode valg i 2017,” afslutter Jens Kyhnæb.

For yderligere kontakt:

Bestyrelsesformand Jens Kyhnæb, telefon +45 22 95 50 53
Administrerende direktør Søren Rode, telefon +45 40 94 11 71
Presseansvarlig Phillip Ørbæk, telefon +45 25 60 24 37

Udvalgte hovedpunkter for regnskabet 2017

DKK-tusinde

Nettoomsætning

Resultat før af- og nedskrivninger

Resultat før skat

Egenkapital