PRM: Velkommen til Danmarks eneste kvinde i spidsen for et C25-selskab

Lederens Hovedorganisation hilser Lundbecks nye administrerende direktør, Deborah Dunsire, varmt velkommen til Danmark og til posten som leder af en C25-virksomhed. Dunshire tiltræder officielt i dag.

- Da jeg for tid tilbage læste nyheden, blev jeg oprigtigt positivt overrasket over, at valget var faldet på en kvinde. Men det var også på tide, at vi fik en kvindelig topleder på C25-listen, som synes at være domineret af slips og jakkesæt, siger Bodil Nordestgaard Ismiris, viceadministrerende direktør hos Ledernes Hovedorganisation.

Bodil Nordestgaard Ismiris tilføjer:

- Det er rigtig sejt gået af Deborah Dunsire, og rigtig godt gået af Lundbeck, som vi nu må håbe kan være med til at lægge pres på andre store, danske virksomheder og inspirere dem til at følge trop. Dunsires CV taler for sig selv, så på papiret ser hun ud til at være det helt rette valg for Lundbeck.

PRM: Nye barselsregler skal fremme kvinders karrierer8.3.2019 07:00:00 CETPressemeddelelse

Vi har brug for at tiltrække, fastholde og udvikle flere kvindelige talenter på det danske arbejdsmarked. Det er uholdbart, at der i dag er langt færre kvindelige end mandlige ledere, og at kvinderne tjener mindre end mændene. Lederne foreslår derfor nu at ændre barselsreglerne for at fremme kvinders løn- og karriereudvikling. - For et lille land som Danmark er det fuldstændig afgørende, at vi udnytter talentmassen så godt som overhovedet muligt. Det gør vi desværre ikke i dag, når kvinderne kun udgør mindre end en tredjedel af lederne på det danske arbejdsmarked, og kvinder samtidig tjener betydeligt mindre end mænd. Derfor må vi som samfund tage markante skridt for at fremme kvinders karriereudvikling. Og det er et vigtigt skridt at ændre barselsreglerne. Sådan siger Bodil Nordestgaard Ismiris, viceadministrerende direktør i Lederne, som begrundelse for, at Lederne i dag fremlægger fem konkrete forslag til, hvordan staten kan fremme kvinders løn- og karriereudvikling. Det mest markan

PRM: Lederne og DA går sammen om uddannelse i trivsel28.2.2019 07:00:00 CETPressemeddelelse

DA og Lederne etablerer ny fælles uddannelse for ledere i trivsel og psykisk arbejdsmiljø. Et godt arbejdsmiljø er både godt for medarbejdere, ledere og virksomheder. Dansk Arbejdsgiverforening og Lederne er enige om, at danske ledere skal have et bredt udvalg af muligheder for at dygtiggøre sig inden for trivsel og psykisk arbejdsmiljø. Derfor har de to parter indgået en aftale om en ny uddannelse for ledere. Uddannelsen retter sig primært til privatansatte ledere. ”Vi er enige om, at det er vigtigt, at lederne er klædt på til at udvikle og fastholde et godt psykisk arbejdsmiljø. Det er ikke blot vigtigt for de enkelte medarbejdere, men også for lederne og virksomhederne. Flere undersøgelser viser en tæt sammenhæng mellem virksomhedernes produktivitet og indtjening og et godt psykisk arbejdsmiljø,” siger Henrik Bach Mortensen, direktør hos Lederne. Med udgangspunkt i konkrete situationer fra virksomhedernes hverdag får ledere på den nye uddannelse med titlen ”Trivsel & ledelse” flere