PRM: Velkommen til Danmarks eneste kvinde i spidsen for et C25-selskab

Lederens Hovedorganisation hilser Lundbecks nye administrerende direktør, Deborah Dunsire, varmt velkommen til Danmark og til posten som leder af en C25-virksomhed. Dunshire tiltræder officielt i dag.

- Da jeg for tid tilbage læste nyheden, blev jeg oprigtigt positivt overrasket over, at valget var faldet på en kvinde. Men det var også på tide, at vi fik en kvindelig topleder på C25-listen, som synes at være domineret af slips og jakkesæt, siger Bodil Nordestgaard Ismiris, viceadministrerende direktør hos Ledernes Hovedorganisation.

Bodil Nordestgaard Ismiris tilføjer:

- Det er rigtig sejt gået af Deborah Dunsire, og rigtig godt gået af Lundbeck, som vi nu må håbe kan være med til at lægge pres på andre store, danske virksomheder og inspirere dem til at følge trop. Dunsires CV taler for sig selv, så på papiret ser hun ud til at være det helt rette valg for Lundbeck.

PRM: Rigtigt at styrke ledelse og kompetencer i den offentlige sektor9.1.2019 10:12Pressemeddelelse

Ledernes formand ser positivt på regeringens udspil til en ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor. Det er ikke mindst rigtigt set med et eftersyn af de offentlige lederuddannelser og nedsættelse af et kompetenceråd. Men der er behov for at rette op på ”systemfejl” i forhold til lederne i den offentlige sektor. - Det er en rigtig god idé med et grundigt eftersyn af, hvordan vi bruger midlerne til lederuddannelse og kompetenceudvikling i den offentlige sektor. Vi har alle en interesse i, at lederne og medarbejderne i den offentlige sektor til enhver tid har de rigtige kompetencer, og at vi bruger skattekronerne bedst muligt. Sådan siger Svend Askær, formand for Lederne, i en kommentar til regeringens udspil til ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor, som innovationsminister Sophie Løhde og beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen har fremlagt i dag. Svend Askær bakker derfor op om regeringens plan om både et eftersyn af lederuddannelserne og at nedsætte et

PRM: Lavere skatter styrker kvinders erhvervskarriere4.12.2018 12:00Pressemeddelelse

DØR-rapporten viser, at lavere skat vil få flere kvinder til at arbejde mere. Skattesænkning er bedre end eksempelvis kvindekvoter, mener Lederne Dagens rapport fra De Økonomiske RÅD (DØR) viser, at lavere skatter vil få flere kvinder til at satse mere på arbejdsmarkedet. Mændenes arbejdsindsats påvirkes til gengæld kun marginalt, hvis skatten sættes ned. En sænkning af topskatten med ca. fem procentpoint vil få kvinder, der i dag betaler topskat, til at arbejde 36 minutter mere om ugen i gennemsnit. Det viser beregninger baseret på analysen fra DØR. På den baggrund vil lavere marginalskatter kunne gavne kvinders erhvervskarriere, siger direktør hos Lederne, cand.polit. Henrik Bach Mortensen. - Et større engagement i form af flere arbejdstimer fra kvinderne vil betyde, at flere kvinder kommer længere i erhvervskarrieren og, at potentielt flere kvinder bliver ledere i virksomhederne. Dermed kan f.eks. en forhøjelse af topskattegrænsen blive et væsentligt bidrag til for alvor at rykke kv