PRM: Udnævnelser hos Ledernes Hovedorganisation

Bodil Nordestgaard Ismiris, viceadministrerende direktør hos Ledernes Hovedorganisation

Som led i en organisationsændring har Ledernes Hovedorganisation med virkning fra 1. september udnævnt direktør Bodil Nordestgaard Ismiris til viceadministrerende direktør.

Organisationsændringen betyder samtidig, at forsikringschef Anne Bou Casals er udnævnt til direktør og indtræder som nyt medlem af direktionen i Ledernes Hovedorganisation. Direktionen består dermed pr. 1. september af formand Svend Askær, viceadministrerende direktør Bodil Nordestgaard Ismiris, direktør Torkild Justesen og direktør Anne Bou Casals.

Vibeke Skytte og Krister Ekström udtræder af direktionen, men fortsætter som direktører for hvert sit forretningsområde, henholdsvis HR & Administration og Kompetence- & MødeCenter.

Henrik Bach Mortensen er pr. 1. september tiltrådt som direktør i Ledernes Hovedorganisation med ansvar for en ny afdeling, Politik & Presse. Henrik Bach Mortensen kommer fra en stilling som direktør i Dansk Arbejdsgiverforening.

Yderligere oplysninger:

Svend Askær
E-mail: sa@lederne.dk

Michael Monty
Pressechef
E-mail: mmo@lederne.dk

PRM: Fem ledere nomineret til lederpris10.10.2018 09:44pressemeddelelse

Fem ledere fra fem forskellige brancher udgør feltet, der i år dyster om Danmarks mest prestigefyldte lederpris, prisen som Årets Leder. Vinderen kåres den 21. november for 17. gang. Årets Leder 2018 kommer i fornemt selskab med blandt andre Nils Smedegaard-Andersen, Jørgen Vig Knudstorp, Bodil Nyboe Andersen, Johan Bülow og sidste års vinder, CEO Niels Buus fra GomSpace, som er verdens førende producent af nanosatellitter. I år skal vinderen finde blandt følgende fem kandidater: Co-ceo Anders Hedegaard, GN Store Nord Leder Frank Villumsen, Vilde Vulkaner Partner og koncerndirektør André Rogaczewski, Netcompany Global Chief of Staff (fra 1. december) Mai-Britt Poulsen, Boston Consulting Group Direktør Lasse Rich Henningsen, Musikkens Hus, Aalborg Læs mere og stem på kandidaterne på Ledernes hjemmeside

PRM: Kendte oplægsholdere gør fynske ledere klogere på det nye arbejdsliv10.10.2018 07:00pressemeddelelse

Vores arbejdsliv ser anderledes ud, end det gjorde for bare få år siden. Vi lever længere end nogensinde, og vi forventes at skulle arbejde op til femten år længere end vores forældre og bedsteforældre gjorde. Vores samfund og arbejdsliv er i konstant forandring. Så hvordan udvikler man sig og holder sig konkurrencedygtig, når medarbejderne bliver ældre og ældre? Lederne Fyn vil i samarbejde med flere oplægsholdere forsøge at besvare netop dette spørgsmål på en konference den 6. november. På konferencen kan deltagerne blandt andet høre et fælles oplæg fra kultursociolog Emilia van Hauen og fremtidsforsker Louise Opprud Jakobsen. De vil gå i dybden med, hvordan vi som ledere og medarbejdere kan blive ved med at være relevante og i den forbindelse, hvad lederens vigtigste egenskab er nu og i fremtiden. Der vil også være oplæg fra executive coach og stifter af The Personal Business Plan, Stephen Bruyant-Langer, som vil give deltagerne gode råd til, hvordan man som leder holder sig opdater

PRM: Nordsjællandske ledere skal lære at agere i en omskiftelig verden8.10.2018 07:00pressemeddelelse

Vores måde at drive virksomhed på er under stor forandring, og dagligdagen kræver ofte, at ledere er tilpasningsstærke og hurtige i deres handlinger og beslutninger. Virksomheders behov for kontrol gør, at virksomhederne på nogle områder bliver struktureret usmidigt. Agil ledelse kræver omvendt, at virksomhederne og lederne er omstillingsparate. Men lederne kan mangle modet til at lede smidigt - eller agilt, som det hedder i fagtermer - i en stram struktur. Derfor rejser den ene af oplægsholderne, Claus Elmholdt, spørgsmålet: Har du modet til agil ledelse? Det sker på Lederne Nordsjællands konference om agil ledelse torsdag den 1. november. Her kan deltagerne høre om den konflikt, som kan opstå mellem agil ledelse og virksomhedernes stramme opbygning. Claus Elmholdt er cand. psych. aut. & ph.d. lektor i ledelses- og organisationspsykologi ved Aarhus Universitet og en af tre oplægsholdere på konferencen. En anden oplægsholder er Senior Vice President hos Danske Dank, Jens Jakob Svanhold