PRM: Sydvestjyske ledere bliver klædt på til digital fremtid

Thomas Terney, ekspert i kunstig intelligens og digital disruption

Digital transformation er den forandring, som forbindes med anvendelsen af digitale teknologier i alle aspekter af samfundet. Det er et begreb, der er forbundet til nye former for kreativitet og innovation, og er på den måde med til at forandre vores verden og den mpde, vi driver virksomhed på. Derfor inviterer Lederne Sydvestjylland til konference om digital transformation onsdag den 18. april i Musikhuset i Esbjerg. Her vil tre oplægsholdere bringe det digitale begreb ned i øjenhøjde og samtidig belyse, hvordan virksomheder kan tilpasse sig den nye virkelighed.

På konferencen kan deltagerne høre foredrag fra ekspert i kunstig intelligens og digital disruption Thomas Terney. Han vil guide deltagerne ind i den digitale æra og give rammerne for at forstå fremtiden og rollen som leder, medarbejder og privatperson.

Der vil også være oplæg fra direktør og ejer af Tokerød Plus, Harald Tokerød, som vil gøre det digitale menneskeligt ved at sætte abstrakte begreber ind i hverdagssituationer. Han vil desuden give oplysning til, hvordan den digitale transformation skal kunne tilpasses den enkelte organisation. Deltagerne kan endvidere møde den administrerende direktør i SE, Niels Duedahl, som vil komme ind på, hvordan SE/Stofa/Boxer koncernen har taget udfordringen med teknologi- og markedsforandringer op – især med hensyn til ledelse og virksomhedskulturen.

Afdelingsformand for Lederne Sydvestjylland Lars Møldrup glæder sig til at blive gjort klogere på lederes rolle i den digitale fremtid.

- Jeg glæder mig til en lærerig konference med et spændende tema, som indebærer mange interessante perspektiver. Den digitale fremtid byder på muligheder såvel som udfordringer og det er derfor vigtigt at tilegne sig viden om, hvordan man som leder håndterer digital transformation. Det digitale tema går godt i spænd med det potentiale og de udviklingsområder, der er i Esbjerg området for tiden, og det er derfor en oplagt mulighed for sydvestjyske ledere at blive gjort klogere på emnet, siger Lars Møldrup.

Konferencen finder sted i Musikhuset i Esbjerg, onsdag d. 18. april klokken 13-16:30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Lars Møldrup
Lederne Sydvestjylland
Tlf. 75156875
lars.moeldrup@lederne.dk

Karoline Bloch-Sørensen & Emilie Sølling Hansen
Pressemedarbejdere
kbs@lederne.dk / esh@lederne.dk

Thomas Terney, ekspert i kunstig intelligens og digital disruption

Teknologi-løft kræver ledere med digital forståelse7.2.2019 14:43:56Pressemeddelelse

Lederne på danske virksomheder og offentlige institutioner spiller en central rolle i den digitale omstilling. Derfor er Lederne parat til at bidrage til det teknologiske løft af både arbejdsmarkedet og uddannelsessektoren, som Disruptionrådet anbefaler. Lederne ser med tilfredshed på, at regeringen har besluttet, at Disruptionrådet skal fortsætte sit arbejde og ser gerne, at rådet i sit fremtidige virke også fokuserer på lederne rolle i den digitale omstilling. Lederne arbejder gerne med, når rådets tanker og idéer skal konkretiseres de kommende år. ”Det er helt nødvendigt, at vi i Danmark arbejder målrettet for at skabe grundlaget for, at virksomheder kan udnytte nye teknologier til at skabe vækst og til at øge velstanden for alle danskere. Hvis det skal lykkes, er det helt afgørende, at danske ledere får udviklet deres digitale kompetencer, og at flere danskere uddanner sig inden for de teknologiske, digitale og naturfaglige fag,” siger cheføkonom hos Lederne, Andreas Enghoff. Der e

Stresspanelet rejser vigtig debat om ledernes ansvar for stress29.1.2019 21:05:23Pressemeddelelse

Ledernes arbejdsmiljøchef er enig med regeringens stresspanel i, at lederne skal være rustet til at håndtere stress og psykisk arbejdsmiljø på virksomhederne. Og næsten alle ledere er i dag bevidste om, at håndtering af stress er en vigtig ledelsesopgave. Men det skal være de enkelte virksomheder, der beslutter, hvordan det gøres bedst hos dem. Det er også vigtigt at diskutere, hvornår medarbejdere skal være tilgængelige. Men der skal stadig være fleksibilitet for både virksomheder og ansatte.

PRM: Rigtigt at styrke ledelse og kompetencer i den offentlige sektor9.1.2019 10:12:03Pressemeddelelse

Ledernes formand ser positivt på regeringens udspil til en ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor. Det er ikke mindst rigtigt set med et eftersyn af de offentlige lederuddannelser og nedsættelse af et kompetenceråd. Men der er behov for at rette op på ”systemfejl” i forhold til lederne i den offentlige sektor. - Det er en rigtig god idé med et grundigt eftersyn af, hvordan vi bruger midlerne til lederuddannelse og kompetenceudvikling i den offentlige sektor. Vi har alle en interesse i, at lederne og medarbejderne i den offentlige sektor til enhver tid har de rigtige kompetencer, og at vi bruger skattekronerne bedst muligt. Sådan siger Svend Askær, formand for Lederne, i en kommentar til regeringens udspil til ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor, som innovationsminister Sophie Løhde og beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen har fremlagt i dag. Svend Askær bakker derfor op om regeringens plan om både et eftersyn af lederuddannelserne og at nedsætte et