PRM: Sundhedsledelse på dagsordenen for midt- og nordjyske ledere

Ekspert og rådgiver i arbejdsglæde og motivation Thomas Flindt

Som leder har man et medansvar for sine medarbejders livsbalance - såvel som sin egen. Overskud på trivselskontoen er med til at skabe gladere og mere motiverede medarbejdere, som kan levere de bedste resultater. Derfor inviterer Lederne Midt-Nord til konference om livsbalance og sundhedsledelse tirsdag den 3. april på VIA University College i Viborg. Her vil fire eksperter give deres bud på, hvordan man som leder kan praktisere sundhedsledelse, men også hvor grænsen går.

Der vil være oplæg af Thomas Flindt, som er ekspert og rådgiver i arbejdsglæde og motivation. Han vil inspirere deltagerne til at tænke og tale i et opløftende sprog og samtidig give sit bud på, hvordan man bryder med simple vaner, der forhindrer ens intention og den fælles vision.

På konferencen vil der være debat mellem af Lise Egholm, der er tidligere skoleleder, debattør og kåret som Årets Leder, Imran Rashid, som er speciallæge, forfatter og innovationschef på Aleris-Hamlet privathospital, og fremtidsforsker og forfatter Jesper Bo Jensen.

Afdelingsformand for Lederne Midt-Nord Bjarne Kragh Jensen ser frem til en inspirerende dag med god debat:

- I vores område er vi måske ikke altid lige gode til at rose vores medarbejdere, og jeg håber derfor, at konferencen kan åbne op for debatten omkring, hvordan man kan motivere sine medarbejdere gennem ros og derved skabe større arbejdsglæde. Det er afgørende for ens arbejdsplads, at de ansatte er glade og tilfredse og det har vi som ledere et ansvar for, siger Bjarne Kragh Jensen.

Konferencen finder sted på VIA University College i Viborg, tirsdag den 3. april klokken 13-16.15. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Bjarne Kragh Jensen
Lederne Midt-Nord
Tlf.: 51418620
E-mail: bjarne.kragh.jensen@lederne.dk

Karoline Bloch-Sørensen & Emilie Sølling Hansen
Pressemedarbejdere
E-mail kbs@lederne.dk / esh@lederne.dk

Ekspert og rådgiver i arbejdsglæde og motivation Thomas Flindt

Teknologi-løft kræver ledere med digital forståelse7.2.2019 14:43:56Pressemeddelelse

Lederne på danske virksomheder og offentlige institutioner spiller en central rolle i den digitale omstilling. Derfor er Lederne parat til at bidrage til det teknologiske løft af både arbejdsmarkedet og uddannelsessektoren, som Disruptionrådet anbefaler. Lederne ser med tilfredshed på, at regeringen har besluttet, at Disruptionrådet skal fortsætte sit arbejde og ser gerne, at rådet i sit fremtidige virke også fokuserer på lederne rolle i den digitale omstilling. Lederne arbejder gerne med, når rådets tanker og idéer skal konkretiseres de kommende år. ”Det er helt nødvendigt, at vi i Danmark arbejder målrettet for at skabe grundlaget for, at virksomheder kan udnytte nye teknologier til at skabe vækst og til at øge velstanden for alle danskere. Hvis det skal lykkes, er det helt afgørende, at danske ledere får udviklet deres digitale kompetencer, og at flere danskere uddanner sig inden for de teknologiske, digitale og naturfaglige fag,” siger cheføkonom hos Lederne, Andreas Enghoff. Der e

Stresspanelet rejser vigtig debat om ledernes ansvar for stress29.1.2019 21:05:23Pressemeddelelse

Ledernes arbejdsmiljøchef er enig med regeringens stresspanel i, at lederne skal være rustet til at håndtere stress og psykisk arbejdsmiljø på virksomhederne. Og næsten alle ledere er i dag bevidste om, at håndtering af stress er en vigtig ledelsesopgave. Men det skal være de enkelte virksomheder, der beslutter, hvordan det gøres bedst hos dem. Det er også vigtigt at diskutere, hvornår medarbejdere skal være tilgængelige. Men der skal stadig være fleksibilitet for både virksomheder og ansatte.

PRM: Rigtigt at styrke ledelse og kompetencer i den offentlige sektor9.1.2019 10:12:03Pressemeddelelse

Ledernes formand ser positivt på regeringens udspil til en ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor. Det er ikke mindst rigtigt set med et eftersyn af de offentlige lederuddannelser og nedsættelse af et kompetenceråd. Men der er behov for at rette op på ”systemfejl” i forhold til lederne i den offentlige sektor. - Det er en rigtig god idé med et grundigt eftersyn af, hvordan vi bruger midlerne til lederuddannelse og kompetenceudvikling i den offentlige sektor. Vi har alle en interesse i, at lederne og medarbejderne i den offentlige sektor til enhver tid har de rigtige kompetencer, og at vi bruger skattekronerne bedst muligt. Sådan siger Svend Askær, formand for Lederne, i en kommentar til regeringens udspil til ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor, som innovationsminister Sophie Løhde og beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen har fremlagt i dag. Svend Askær bakker derfor op om regeringens plan om både et eftersyn af lederuddannelserne og at nedsætte et