PRM: Sønderjyske ledere går den digitale transformation i møde

Ekspert i kunstig intelligens og digital disruption Thomas Terney

Den digitale transformation har i den grad haft sit indtog på arbejdsmarkedet. Virksomheder må forsøge at tilpasse sig den nye teknologiske virkelighed og samtidig udnytte de muligheder der opstår, når nye teknologier kan bruges i medarbejdernes hverdag. Derfor inviterer Lederne Sønderjylland til konference om digital transformation torsdag den 27. september på Comwell i Sønderborg. Her vil tre oplægsholdere bringe det digitale begreb ned i øjenhøjde og samtidig belyse, hvordan man bedst muligt kan geare virksomheder og deres medarbejdere til fremtiden.

På konferencen kan deltagerne blandt andet høre foredrag fra ekspert i kunstig intelligens og digital disruption Thomas Terney. Hans foredrag ”Et digitalt mindset” tager deltagerne med ind i den digitale fremtid og sætter billeder på vores fremtidige roller som ledere, medarbejdere og privatpersoner.

Der vil også være oplæg fra direktør og ejer af Tokerød Plus, Harald Tokerød, som vil sætte abstrakte begreber ind i hverdagssituationer og fortælle om, hvordan transformationen så vellykket som muligt kan tilpasses den enkelte virksomhed. Direktør for solutions hos Microsoft Frederik Braun vil give et indblik i Microsofts perspektiv på digital transformation, og hvordan virksomheden har formået at omstille produkter, kultur og medarbejdere.

Afdelingsformand for Lederne Sønderjylland Peter Martensen ser frem til at høre de tre eksperters perspektiver på den digitale transformation.

- Det her emne er stadigvæk utrolig vigtigt at sætte fokus på, fordi det er en så stor del af nutidens virksomheders konkurrencedygtighed. Det er en proces vi alle sammen kommer igennem, og man er simpelthen bare nødt til at hoppe med på vognen. Thomas Terney er især dygtig til at få taget det her lidt abstrakte emne helt ned i øjenhøjde, så det bliver spændende at høre, hvad han har at sige, siger Peter Martensen.

Konferencen finder sted på Comwell i Sønderborg, torsdag den 27. september klokken 13-16.30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Peter Martensen
Lederne Sønderjylland
Telefon: 5131 4733
E-mail: peter.martensen@lederne.dk

Emilie Sølling Hansen
Pressemedarbejder
Telefon: 3283 3449
E-mail: esh@lederne.dk

Ekspert i kunstig intelligens og digital disruption Thomas Terney

PRM: Agil Ledelse skal på dagsordenen i Østjylland2.11.2018 07:00pressemeddelelse

Vi er havnet i en tid, hvor måden at drive virksomhed på undergår store forandringer, og det kræver, at både ledere og medarbejdere er tilpasningsstærke og omstillingsparate. Derfor er det vigtigt for ledere at få nye værktøjer til, hvordan man skal lede. I den forbindelse inviterer Lederne Østjylland til konference om agil ledelse mandag den 26. november. Her vil tre oplægsholdere komme med viden, værktøjer og best-practice cases, som kan hjælpe dig til at skabe mere smidige og selvkørende teams gennem agil ledelse. På konferencen kan deltagerne høre foredrag fra den danske erhvervsleder og bestyrrelsesmedlem Stine Bosse. Stine Bosse vil give deltagerne indblik i, hvilke erfaringer hun har gjort sig med agil ledelse i hendes mange år i topledelse – særligt hvilke kompetencer det kræver af lederen for at skabe den agile virksomhed. Der vil også være oplæg fra ph.d. lektor i ledelses- og organisationspsykologi ved AUU, Claus Elmholdt, som blandt andet vil tematisere den oversete ledelse