PRM: Sønderjyske ledere går den digitale transformation i møde

Ekspert i kunstig intelligens og digital disruption Thomas Terney

Den digitale transformation har i den grad haft sit indtog på arbejdsmarkedet. Virksomheder må forsøge at tilpasse sig den nye teknologiske virkelighed og samtidig udnytte de muligheder der opstår, når nye teknologier kan bruges i medarbejdernes hverdag. Derfor inviterer Lederne Sønderjylland til konference om digital transformation torsdag den 27. september på Comwell i Sønderborg. Her vil tre oplægsholdere bringe det digitale begreb ned i øjenhøjde og samtidig belyse, hvordan man bedst muligt kan geare virksomheder og deres medarbejdere til fremtiden.

På konferencen kan deltagerne blandt andet høre foredrag fra ekspert i kunstig intelligens og digital disruption Thomas Terney. Hans foredrag ”Et digitalt mindset” tager deltagerne med ind i den digitale fremtid og sætter billeder på vores fremtidige roller som ledere, medarbejdere og privatpersoner.

Der vil også være oplæg fra direktør og ejer af Tokerød Plus, Harald Tokerød, som vil sætte abstrakte begreber ind i hverdagssituationer og fortælle om, hvordan transformationen så vellykket som muligt kan tilpasses den enkelte virksomhed. Direktør for solutions hos Microsoft Frederik Braun vil give et indblik i Microsofts perspektiv på digital transformation, og hvordan virksomheden har formået at omstille produkter, kultur og medarbejdere.

Afdelingsformand for Lederne Sønderjylland Peter Martensen ser frem til at høre de tre eksperters perspektiver på den digitale transformation.

- Det her emne er stadigvæk utrolig vigtigt at sætte fokus på, fordi det er en så stor del af nutidens virksomheders konkurrencedygtighed. Det er en proces vi alle sammen kommer igennem, og man er simpelthen bare nødt til at hoppe med på vognen. Thomas Terney er især dygtig til at få taget det her lidt abstrakte emne helt ned i øjenhøjde, så det bliver spændende at høre, hvad han har at sige, siger Peter Martensen.

Konferencen finder sted på Comwell i Sønderborg, torsdag den 27. september klokken 13-16.30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Peter Martensen
Lederne Sønderjylland
Telefon: 5131 4733
E-mail: peter.martensen@lederne.dk

Emilie Sølling Hansen
Pressemedarbejder
Telefon: 3283 3449
E-mail: esh@lederne.dk

Ekspert i kunstig intelligens og digital disruption Thomas Terney

PRM: Rigtigt at styrke ledelse og kompetencer i den offentlige sektor9.1.2019 10:12Pressemeddelelse

Ledernes formand ser positivt på regeringens udspil til en ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor. Det er ikke mindst rigtigt set med et eftersyn af de offentlige lederuddannelser og nedsættelse af et kompetenceråd. Men der er behov for at rette op på ”systemfejl” i forhold til lederne i den offentlige sektor. - Det er en rigtig god idé med et grundigt eftersyn af, hvordan vi bruger midlerne til lederuddannelse og kompetenceudvikling i den offentlige sektor. Vi har alle en interesse i, at lederne og medarbejderne i den offentlige sektor til enhver tid har de rigtige kompetencer, og at vi bruger skattekronerne bedst muligt. Sådan siger Svend Askær, formand for Lederne, i en kommentar til regeringens udspil til ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor, som innovationsminister Sophie Løhde og beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen har fremlagt i dag. Svend Askær bakker derfor op om regeringens plan om både et eftersyn af lederuddannelserne og at nedsætte et