PRM: Østsjællandske ledere skal bruge chefen

Kommunikationsrådgiver og direktør Jesper Klit

En god relation til sin chef er afgørende for at lykkes som leder. At lede opad handler om aktivt at bidrage til relationen til sin chef og gøre chefen til en bedre leder, og det er nødvendigt at kunne lede opad, så leder og chef spiller hinanden gode og drager nytte af hinandens forskellige styrker. Derfor inviterer Lederne Østsjælland til konference om ledelse opad og på tværs onsdag den 11. april i Greve. Her vil tre oplægsholdere give inspiration og metoder til, hvordan man som leder kan lykkes med sine, afdelingens og virksomhedens mål.

På konferencen kan deltagerne høre foredrag af Jesper Klit, som er kommunikationsrådgiver og direktør i Jesper Klit og Partners. Den efterspurgte inspirator inden for kommunikation og ledelse vil afsløre, hvordan man styrker sin personlige gennemslagskraft og bliver en stærkere kommunikatør.

Der vil også være oplæg fra CEO i Hartmanns og bestyrelsesformand i MOT-Danmark Anne-Mette Ravn. Hun vil forklare, hvordan man som leder skaber råderum og opbakning fra sin chef, så man kan udvide sit ledelsesrum. Deltagerne vil endvidere møde journalist og konfliktmægler Anders Stahlschmidt, som vil gøre deltagerne klogere på, hvordan man bedst muligt varetager sine interesser og skaber resultater ved at kommunikere og lede opad.

Afdelingsformand for Lederne Østsjælland Jan Carlsen ser frem til en lærerig konference:

- Jeg synes, det er en spændende kombination af oplægsholdere, som kan bidrage med viden om emnet fra forskellige fagområder. Det er et vigtigt tema, som har stor betydning for både chef, leder og arbejdsplads. Det er nemlig afgørende at kunne spille bold op af sin chef og på den måde sparre omkring blandt andet arbejdsopgaver. Jeg håber derfor, at konferencen kan give tips og redskaber til, hvordan man kan blive bedre til at bruge sin chef, siger Jan Carlsen.

Konferencen finder sted i Portalen Greve, torsdag den 11. april klokken 15-18.30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Jan Carlsen