PRM: Ny politisk sekretariatschef hos Lederne

Berit Toft Fihl

Cand.oecon Berit Toft Fihl tiltræder den 1. november 2017 en nyoprettet stilling som sekretariatschef for det politiske arbejde hos Lederne.

Berit Toft Fihl kommer fra en stilling som chefkonsulent i Dansk Arbejdsgiverforening (DA). Hun har haft ansvaret for en række opgaver vedrørende integration, beskæftigelsespolitik, sygefraværspolitik samt uddannelsespolitik. Hun har blandt andet deltaget i Skolerådet, Ungdomsuddannelsesrådet og Beskæftigelsesrådet.

Hos Lederne skal Berit Toft Fihl udvikle organisationens politiske interessevaretagelse sammen med blandt andre direktør Henrik Bach Mortensen i afdelingen for Politik og Presse.

Lederne og søsterorganisationerne Virksom og PRO har 115.000 medlemmer, som er ledere, særligt betroede medarbejdere, selvstændige og funktionærer, der selv forhandler løn og kontrakt.

Yderligere oplysninger:

Henrik Bach Mortensen
Direktør
E-mail: hmo@lederne.dk

Kommende sekretariatschef

Michael Monty
Pressechef
E-mail: mmo@lederne.dk

Berit Toft Fihl

PRM: Lavere skatter styrker kvinders erhvervskarriere4.12.2018 12:00Pressemeddelelse

DØR-rapporten viser, at lavere skat vil få flere kvinder til at arbejde mere. Skattesænkning er bedre end eksempelvis kvindekvoter, mener Lederne Dagens rapport fra De Økonomiske RÅD (DØR) viser, at lavere skatter vil få flere kvinder til at satse mere på arbejdsmarkedet. Mændenes arbejdsindsats påvirkes til gengæld kun marginalt, hvis skatten sættes ned. En sænkning af topskatten med ca. fem procentpoint vil få kvinder, der i dag betaler topskat, til at arbejde 36 minutter mere om ugen i gennemsnit. Det viser beregninger baseret på analysen fra DØR. På den baggrund vil lavere marginalskatter kunne gavne kvinders erhvervskarriere, siger direktør hos Lederne, cand.polit. Henrik Bach Mortensen. - Et større engagement i form af flere arbejdstimer fra kvinderne vil betyde, at flere kvinder kommer længere i erhvervskarrieren og, at potentielt flere kvinder bliver ledere i virksomhederne. Dermed kan f.eks. en forhøjelse af topskattegrænsen blive et væsentligt bidrag til for alvor at rykke kv