PRM: Ny formand for Lederne MidtVest

Afdelingsformand for Lederne MidtVest, Lene Skyggelund

Lene Skyggelund blev på generalforsamlingen i aftes på Hotel Eyde i Herning valgt som ny formand for de 5.106 medlemmer af Lederne i Midt- og Vestjylland. Lene Skyggelund afløser Aage Mørch Sørensen, der stopper som afdelingsformand efter 12 år på posten, men fortsætter som kasserer.

Den nye formand for Lederne MidtVest er 39 år. Hun trådte ind i bestyrelsen for to år siden som menigt medlem og blev kasserer et år senere.

Lene Skyggelund arbejder til daglig som strategisk projektleder hos køkkenproducenten Nobia Danmark i Ølgod. Hun bor selv uden for Skjern med sin mand og børn.

- Noget af det, jeg især vil fokusere på i mit arbejde som ny afdelingsformand, er digitaliseringens indtog på de midt- og vestjyske virksomheder. Det går stærkt i de disse år med at implementere ny teknologi og digitale løsninger, og det stiller store krav til lederne at sikre, at digitaliseringen bliver til gavn for i stedet for på bekostning af medarbejderne, siger Lene Skyggelund.

Lederne MidtVest omfatter ledere fra Lemvig, Ikast-Brande, Struer, Herning, Holstebro og Ringkøbing-Skjern kommuner. På landsplan har Ledernes Hovedorganisation 115.000 medlemmer.

Kontaktoplysninger:

Lene Skyggelund
Lederne MidtVest
Tlf.: 29690159
E-mail: lene.skyggelund@ederne.dk

Michael Monty
Pressechef, Lederne
E-mail: mmo@lederne.dk

Afdelingsformand for Lederne MidtVest, Lene Skyggelund

Teknologi-løft kræver ledere med digital forståelse7.2.2019 14:43:56Pressemeddelelse

Lederne på danske virksomheder og offentlige institutioner spiller en central rolle i den digitale omstilling. Derfor er Lederne parat til at bidrage til det teknologiske løft af både arbejdsmarkedet og uddannelsessektoren, som Disruptionrådet anbefaler. Lederne ser med tilfredshed på, at regeringen har besluttet, at Disruptionrådet skal fortsætte sit arbejde og ser gerne, at rådet i sit fremtidige virke også fokuserer på lederne rolle i den digitale omstilling. Lederne arbejder gerne med, når rådets tanker og idéer skal konkretiseres de kommende år. ”Det er helt nødvendigt, at vi i Danmark arbejder målrettet for at skabe grundlaget for, at virksomheder kan udnytte nye teknologier til at skabe vækst og til at øge velstanden for alle danskere. Hvis det skal lykkes, er det helt afgørende, at danske ledere får udviklet deres digitale kompetencer, og at flere danskere uddanner sig inden for de teknologiske, digitale og naturfaglige fag,” siger cheføkonom hos Lederne, Andreas Enghoff. Der e

Stresspanelet rejser vigtig debat om ledernes ansvar for stress29.1.2019 21:05:23Pressemeddelelse

Ledernes arbejdsmiljøchef er enig med regeringens stresspanel i, at lederne skal være rustet til at håndtere stress og psykisk arbejdsmiljø på virksomhederne. Og næsten alle ledere er i dag bevidste om, at håndtering af stress er en vigtig ledelsesopgave. Men det skal være de enkelte virksomheder, der beslutter, hvordan det gøres bedst hos dem. Det er også vigtigt at diskutere, hvornår medarbejdere skal være tilgængelige. Men der skal stadig være fleksibilitet for både virksomheder og ansatte.

PRM: Rigtigt at styrke ledelse og kompetencer i den offentlige sektor9.1.2019 10:12:03Pressemeddelelse

Ledernes formand ser positivt på regeringens udspil til en ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor. Det er ikke mindst rigtigt set med et eftersyn af de offentlige lederuddannelser og nedsættelse af et kompetenceråd. Men der er behov for at rette op på ”systemfejl” i forhold til lederne i den offentlige sektor. - Det er en rigtig god idé med et grundigt eftersyn af, hvordan vi bruger midlerne til lederuddannelse og kompetenceudvikling i den offentlige sektor. Vi har alle en interesse i, at lederne og medarbejderne i den offentlige sektor til enhver tid har de rigtige kompetencer, og at vi bruger skattekronerne bedst muligt. Sådan siger Svend Askær, formand for Lederne, i en kommentar til regeringens udspil til ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor, som innovationsminister Sophie Løhde og beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen har fremlagt i dag. Svend Askær bakker derfor op om regeringens plan om både et eftersyn af lederuddannelserne og at nedsætte et