PRM: Nordjyske ledere bliver klædt på til ’det nye arbejdsliv’

Coach, ledelsesrådgiver og tidligere jægersoldat, B.S. Christiansen

Vores arbejdsliv ser anderledes ud, end det gjorde for bare få år siden. Vi forventes at skulle arbejde op til femten år længere, end vores forældre og bedsteforældre gjorde, og vores samfund og arbejdsliv er i konstant forandring. Så hvordan udvikler man sig som virksomhed og holder sig konkurrencedygtig, når medarbejdere bliver ældre og ældre?

Lederne Himmerland vil i samarbejde med flere oplægsholdere forsøge at besvare netop dette spørgsmål på en konference den 1. november.

På konferencen kan deltagerne blandt andet høre et fælles oplæg fra kultursociolog Emilia van Hauen og fremtidsforsker Louise Opprud Jakobsen. De vil gå i dybden med, hvordan vi som ledere og medarbejdere kan blive ved med at være relevante og i den forbindelse, hvad lederens vigtigste egenskab er nu og i fremtiden.

Der vil også være oplæg fra executive coach og stifter af The Personal Business Plan, Stephen Bruyant-Langer, som vil give deltagerne gode råd til, hvordan man som leder holder sig opdateret og attraktiv på det nye jobmarked.

Deltagerne vil endvidere høre et oplæg af B. S. Christiansen, der med udgangspunkt i sit job som coach for eliteidrætsudøvere og ledere fra toppen af dansk- og internationalt erhvervsliv vil give deltagerne budskaber og værktøjer med hjem, som alle er yderst brugbare i et travlt arbejdsliv.

Afdelingsformand for Lederne Himmerland, Jens Otto Størup, siger:

- Som leder er man nødt til at holde sig selv opdateret og følge med i, hvor tingene bevæger sig hen. Derfor glæder jeg mig til at høre oplægsholdernes bud på, hvordan man kan holde sig opdateret på det nye arbejdsliv. Jeg forventer, at konferencen kan give et rigtig godt indblik i, hvordan vi får samspillet mellem vores arbejdsliv og privatliv til at blive endnu bedre, og hvordan vi holder os skarpe – både som ledere og mennesker.

Konferencen finder sted i Musikkens Hus i Aalborg, torsdag den 1. november klokken 12.30-16.30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Jens Otto Størup
Lederne Himmerland
Telefon: 5373 3300
E-mail: jens.otto.stoerup@lederne.dk

Emilie Sølling Hansen & Lasse Jørgensen
Pressemedarbejdere
Telefon: 3283 3449
E-mail: esh@lederne.dk / laj@lederne.dk

Coach, ledelsesrådgiver og tidligere jægersoldat, B.S. Christiansen

PRM: Lavere skatter styrker kvinders erhvervskarriere4.12.2018 12:00Pressemeddelelse

DØR-rapporten viser, at lavere skat vil få flere kvinder til at arbejde mere. Skattesænkning er bedre end eksempelvis kvindekvoter, mener Lederne Dagens rapport fra De Økonomiske RÅD (DØR) viser, at lavere skatter vil få flere kvinder til at satse mere på arbejdsmarkedet. Mændenes arbejdsindsats påvirkes til gengæld kun marginalt, hvis skatten sættes ned. En sænkning af topskatten med ca. fem procentpoint vil få kvinder, der i dag betaler topskat, til at arbejde 36 minutter mere om ugen i gennemsnit. Det viser beregninger baseret på analysen fra DØR. På den baggrund vil lavere marginalskatter kunne gavne kvinders erhvervskarriere, siger direktør hos Lederne, cand.polit. Henrik Bach Mortensen. - Et større engagement i form af flere arbejdstimer fra kvinderne vil betyde, at flere kvinder kommer længere i erhvervskarrieren og, at potentielt flere kvinder bliver ledere i virksomhederne. Dermed kan f.eks. en forhøjelse af topskattegrænsen blive et væsentligt bidrag til for alvor at rykke kv