PRM: Nordjyske ledere bliver klædt på til ’det nye arbejdsliv’

Coach, ledelsesrådgiver og tidligere jægersoldat, B.S. Christiansen

Vores arbejdsliv ser anderledes ud, end det gjorde for bare få år siden. Vi forventes at skulle arbejde op til femten år længere, end vores forældre og bedsteforældre gjorde, og vores samfund og arbejdsliv er i konstant forandring. Så hvordan udvikler man sig som virksomhed og holder sig konkurrencedygtig, når medarbejdere bliver ældre og ældre?

Lederne Himmerland vil i samarbejde med flere oplægsholdere forsøge at besvare netop dette spørgsmål på en konference den 1. november.

På konferencen kan deltagerne blandt andet høre et fælles oplæg fra kultursociolog Emilia van Hauen og fremtidsforsker Louise Opprud Jakobsen. De vil gå i dybden med, hvordan vi som ledere og medarbejdere kan blive ved med at være relevante og i den forbindelse, hvad lederens vigtigste egenskab er nu og i fremtiden.

Der vil også være oplæg fra executive coach og stifter af The Personal Business Plan, Stephen Bruyant-Langer, som vil give deltagerne gode råd til, hvordan man som leder holder sig opdateret og attraktiv på det nye jobmarked.

Deltagerne vil endvidere høre et oplæg af B. S. Christiansen, der med udgangspunkt i sit job som coach for eliteidrætsudøvere og ledere fra toppen af dansk- og internationalt erhvervsliv vil give deltagerne budskaber og værktøjer med hjem, som alle er yderst brugbare i et travlt arbejdsliv.

Afdelingsformand for Lederne Himmerland, Jens Otto Størup, siger:

- Som leder er man nødt til at holde sig selv opdateret og følge med i, hvor tingene bevæger sig hen. Derfor glæder jeg mig til at høre oplægsholdernes bud på, hvordan man kan holde sig opdateret på det nye arbejdsliv. Jeg forventer, at konferencen kan give et rigtig godt indblik i, hvordan vi får samspillet mellem vores arbejdsliv og privatliv til at blive endnu bedre, og hvordan vi holder os skarpe – både som ledere og mennesker.

Konferencen finder sted i Musikkens Hus i Aalborg, torsdag den 1. november klokken 12.30-16.30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Jens Otto Størup
Lederne Himmerland
Telefon: 5373 3300
E-mail: jens.otto.stoerup@lederne.dk

Emilie Sølling Hansen & Lasse Jørgensen
Pressemedarbejdere
Telefon: 3283 3449
E-mail: esh@lederne.dk / laj@lederne.dk

Coach, ledelsesrådgiver og tidligere jægersoldat, B.S. Christiansen

Teknologi-løft kræver ledere med digital forståelse7.2.2019 14:43:56Pressemeddelelse

Lederne på danske virksomheder og offentlige institutioner spiller en central rolle i den digitale omstilling. Derfor er Lederne parat til at bidrage til det teknologiske løft af både arbejdsmarkedet og uddannelsessektoren, som Disruptionrådet anbefaler. Lederne ser med tilfredshed på, at regeringen har besluttet, at Disruptionrådet skal fortsætte sit arbejde og ser gerne, at rådet i sit fremtidige virke også fokuserer på lederne rolle i den digitale omstilling. Lederne arbejder gerne med, når rådets tanker og idéer skal konkretiseres de kommende år. ”Det er helt nødvendigt, at vi i Danmark arbejder målrettet for at skabe grundlaget for, at virksomheder kan udnytte nye teknologier til at skabe vækst og til at øge velstanden for alle danskere. Hvis det skal lykkes, er det helt afgørende, at danske ledere får udviklet deres digitale kompetencer, og at flere danskere uddanner sig inden for de teknologiske, digitale og naturfaglige fag,” siger cheføkonom hos Lederne, Andreas Enghoff. Der e

Stresspanelet rejser vigtig debat om ledernes ansvar for stress29.1.2019 21:05:23Pressemeddelelse

Ledernes arbejdsmiljøchef er enig med regeringens stresspanel i, at lederne skal være rustet til at håndtere stress og psykisk arbejdsmiljø på virksomhederne. Og næsten alle ledere er i dag bevidste om, at håndtering af stress er en vigtig ledelsesopgave. Men det skal være de enkelte virksomheder, der beslutter, hvordan det gøres bedst hos dem. Det er også vigtigt at diskutere, hvornår medarbejdere skal være tilgængelige. Men der skal stadig være fleksibilitet for både virksomheder og ansatte.

PRM: Rigtigt at styrke ledelse og kompetencer i den offentlige sektor9.1.2019 10:12:03Pressemeddelelse

Ledernes formand ser positivt på regeringens udspil til en ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor. Det er ikke mindst rigtigt set med et eftersyn af de offentlige lederuddannelser og nedsættelse af et kompetenceråd. Men der er behov for at rette op på ”systemfejl” i forhold til lederne i den offentlige sektor. - Det er en rigtig god idé med et grundigt eftersyn af, hvordan vi bruger midlerne til lederuddannelse og kompetenceudvikling i den offentlige sektor. Vi har alle en interesse i, at lederne og medarbejderne i den offentlige sektor til enhver tid har de rigtige kompetencer, og at vi bruger skattekronerne bedst muligt. Sådan siger Svend Askær, formand for Lederne, i en kommentar til regeringens udspil til ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor, som innovationsminister Sophie Løhde og beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen har fremlagt i dag. Svend Askær bakker derfor op om regeringens plan om både et eftersyn af lederuddannelserne og at nedsætte et