PRM LEDERNE: HELT RIGTIGT AT FJERNE OPHOLDSKRAVET

Berit Toft Fihl,
Politisk sekretariatschef i Politik og Presse hos Lederne
Berit Toft Fihl, Politisk sekretariatschef i Politik og Presse hos Lederne

Hos Lederne ser man med glæde på, at beskæftigelsesminister Peter Hummelgaard (S) har garanteret, at regeringen vil fjerne opholdskravet.

- Vi er meget glade for beskæftigelsesministerens melding. Det er den helt rigtige beslutning, og det vil gavne dansk erhvervsliv. Vi har brug for både ledere og andre dygtige medarbejdere, der rejser ud og får erfaring ude i verden, siger Berit Toft Fihl, politisk chef i Lederne.

Ledernes a-kasse har flere gange, inden opholdskravet blev vedtaget, advaret mod at opholdskravet vil afskrække danskere fra at rejse til udlandet og tage værdifuld erfaring med hjem.

Berit Toft Fihl,
Politisk sekretariatschef i Politik og Presse hos Lederne
Berit Toft Fihl, Politisk sekretariatschef i Politik og Presse hos Lederne

Kvindelige ledere tjener 13 procent mindre end deres mandlige kolleger9.12.2019 09:23:58 CETPressemeddelelse

Ledernes nye lønstatistik viser, at de kvindelige medlemmer i den private sektor i gennemsnit tjener 13,3 procent mindre end mændene. Halvdelen af forskellen kan dog forklares med forskelle i blandt andet branche, uddannelse og anciennitet. Lederne mener, at barselsreglerne skal ændres for at fremme kvinders løn- og karriereudvikling. Og det er meget glædeligt, at DI nu også støtter mere orlov til mænd.

Julefrokosten er også for chefen3.12.2019 16:10:00 CETPressemeddelelse

Julefrokosterne rundt omkring på landets arbejdspladser er i disse uger i fuld gang. Og en ægte dansk julefest er for mange lig med fest, dans og masser af alkohol. Men hvordan skal chefen forholde sig til festen? Det har Michael Uhrenholt, ledelsesrådgiver og teamchef hos Lederne, tre gode råd til. 1) Deltag til festen! Det første og vigtigste råd er, at du skal deltage til festen – hvis altså du kan. Julefrokosten er lige så meget din fest, som den er medarbejdernes. Og vælger du at blive hjemme, kan det sende et signal til dine medarbejdere om, at du ikke vil bruge tid på dem. Hvornår du skal tage hjem, afhænger af dit eget humør og stemningen. Vær opmærksom på dine medarbejdere og mærk ’temperaturen’ til festen – og lad vær med at tage tidligt hjem ’bare fordi’. En tidlig retræte kan måske blive opfattet som om, du ikke er komfortabel i samværet med dine medarbejdere. 2) Beslut dig for din rolle – inden festen starter Om du som leder skal holde dig til sodavand og gå tidligt hjem e

PRM: Grundfos-chef er Årets Leder 201928.11.2019 12:51:14 CETPressemeddelelse

Mads Nipper, topchef hos pumpegiganten Grundfos, er netop blevet kåret som Årets Leder. Han kommer i fornemt selskab med tidligere vindere, såsom Nils Smedegaard Andersen og Bodil Nyboe Andersen samt Jørgen Vig Knudstorp. Siden Mads Nipper i 2014 blev direktør for Grundfos, har han stået i spidsen for en virksomhed, som er med til at nedbringe verdens strømforbrug, skaffe adgang til rent drikkevand til millioner af mennesker og fremover kan være med til at møde de nedkølingsbehov, som klimaforandringerne skaber. Han leder ud fra tesen om, at lederen skal være med til at gøre arbejdet meningsfuldt for de ansatte. Og han brænder for bæredygtighed og digital transformation, hvilket han ofte italesætter på de sociale medier og i den offentlige debat. Prisoverrækkelsen af Årets Leder 2019 er en del af konferencen Ledelsens Dag, som Lederne er vært for i dag i København. Under kåringen sagde Ledernes formand, Svend Askær, blandt andet: - Mads Nipper har en autentisk og positiv ledelsesstil.