PRM: Kvinde - tag ansvar for din karriere

Diamanthandler Katerina Pitzner

Hvordan får vi flere kvinder i ledelseskontorerne i virksomheder i Midt- og vestjylland? Hvad kan kvinderne selv gøre for at skabe sig en lederkarriere? Hvilke kompetencer skal kvinder fremhæve for at avancere til topposter?

Det kan medlemmer af Lederne MidtVest få råd til ved arrangementet den 2. oktober i Vildbjerg. Alle medlemmer kan tage en ledsager – mandlig eller kvindelig – med til arrangementet om kvindelige ledere, og hvordan de kan tage ansvar for deres egen karriere.

Ved arrangementet vil deltagere få inspiration og gode råd til, hvordan de kan sætte fokus på det ansvar, de har som ledere. De kan også få råd om, hvordan kvindelige ledere skal fremme og gøre opmærksom på sig selv og deres egenskaber, når topposter skal besættes i virksomhederne.

Deltagerne kan blandt andet høre journalist Trine Gregorius, der vil dele ud af de erfaringer, hun har fået i løbet af sin karriere i radio og tv og som foredragsholder. Hun vil stille skarpt på det ansvar, som kvinden skal påtage sig, og hvordan kvinden gennem selvbestemmelse kan skabe sig en spændende karriere.

En anden oplægsholder er den professionelle diamanthandler Katerina Pitzner, der i sit daglige virke handler på vegne af private og investorer på de internationale diamantbørser. Hun vil skabe fokus på, hvordan kvinden kan gebærde sig og svinge taktstokken i en mandsdomineret verden.

Afdelingsformand for Lederne MidtVest, Lene Skyggelund, siger:

- Jeg ser frem til at høre tre forskellige foredragsholdere, der hver især præsenterer deres perspektiv på kvinder i ledergrupper. Der vil både blive præsenteret kolde facts og beretninger fra det virkelige liv. For eksempel bliver det interessant at høre Katerina Pitzner dele sine erfaringer med, hvordan det er at være kvinde i en branche domineret af mænd.

Lene Skyggelund håber, at deltagerne kan bruge erfaringer fra mødet i deres hverdag.

- Hendes erfaringer kan være relevante for os her i MidtVest-området, da vi har mange mandsdominerede ledergrupper i virksomhederne, og det kan derfor give inspiration til, hvad der skal til for at få flere kvinder på ledelsesgangene. Katerina kan ses som en rollemodel for deltagerne, da hun vil dele konkrete erfaringer med, hvordan den kvindelige leder skal navigere for at øge mulighederne for at indtage en toppost i virksomhederne.

Arrangementet finder sted i Vildbjerg Sports og Kulturcenter, d. 2. oktober kl 17:30-21. Arrangementet er rettet mod alle medlemmer af Lederne, som kan medbringe en ledsager/kollega. Tilmelding kan ske på: https://lederne.events/LederneMidtVestKvindekarriere/tilmelding.html?uk=59AA5BDE-9129-4177-A1AF-CD1B42A8FAE9

Kontaktoplysninger:

Lene Skyggelund
Lederne Midt-Vest
E-mail: lene.skyggelund@lederne.dk

Lasse Aggedam Holm Jørgensen
Pressemedarbejder
E-mail: laj@lederne.dk

Diamanthandler Katerina Pitzner

PRM: Gør som i Sverige: Send flere bachelorer i arbejde17.9.2018 11:26pressemeddelelse

Alt for mange af de næsten 29.000 unge, der i år får studiekort til et universitet, bytter det først ud med et adgangskort til en virksomhed, når de har læst i mindst fem år og er blevet kandidater. Det skal der laves om på, mener Lederne. Derfor er det rigtigt set af uddannelses- og forskningsminister Tommy Ahlers at ville udvide det såkaldte retskrav. Retskrav er bachelorernes garanti for at kunne læse videre på en kandidatuddannelse, når de har fået deres bachelorgrad. I dag er bachelorer kun sikre på optag, hvis de starter umiddelbart efter deres bachelorgrad. De tre år, som ministeren foreslår at udvide retskravet til, er dog for lidt, mener Lederne. - Hvis bachelorer skal have en reel chance for at prøve kræfter med arbejdsmarkedet, inden de læsere videre, skal retskravet udvides til fem år, siger chefkonsulent hos Lederne, Christina Laugesen. Det udvidede retskrav er et af seks forslag i udspillet ”Veje til et bachelorarbejdsmarked”, som Lederne offentliggør i dag. De seks forsl

PRM: Inspiration til et arbejdsliv, der bliver længere og længere17.9.2018 07:00pressemeddelelse