PRM: Kvinde - tag ansvar for din karriere

Diamanthandler Katerina Pitzner

Hvordan får vi flere kvinder i ledelseskontorerne i virksomheder i Midt- og vestjylland? Hvad kan kvinderne selv gøre for at skabe sig en lederkarriere? Hvilke kompetencer skal kvinder fremhæve for at avancere til topposter?

Det kan medlemmer af Lederne MidtVest få råd til ved arrangementet den 2. oktober i Vildbjerg. Alle medlemmer kan tage en ledsager – mandlig eller kvindelig – med til arrangementet om kvindelige ledere, og hvordan de kan tage ansvar for deres egen karriere.

Ved arrangementet vil deltagere få inspiration og gode råd til, hvordan de kan sætte fokus på det ansvar, de har som ledere. De kan også få råd om, hvordan kvindelige ledere skal fremme og gøre opmærksom på sig selv og deres egenskaber, når topposter skal besættes i virksomhederne.

Deltagerne kan blandt andet høre journalist Trine Gregorius, der vil dele ud af de erfaringer, hun har fået i løbet af sin karriere i radio og tv og som foredragsholder. Hun vil stille skarpt på det ansvar, som kvinden skal påtage sig, og hvordan kvinden gennem selvbestemmelse kan skabe sig en spændende karriere.

En anden oplægsholder er den professionelle diamanthandler Katerina Pitzner, der i sit daglige virke handler på vegne af private og investorer på de internationale diamantbørser. Hun vil skabe fokus på, hvordan kvinden kan gebærde sig og svinge taktstokken i en mandsdomineret verden.

Afdelingsformand for Lederne MidtVest, Lene Skyggelund, siger:

- Jeg ser frem til at høre tre forskellige foredragsholdere, der hver især præsenterer deres perspektiv på kvinder i ledergrupper. Der vil både blive præsenteret kolde facts og beretninger fra det virkelige liv. For eksempel bliver det interessant at høre Katerina Pitzner dele sine erfaringer med, hvordan det er at være kvinde i en branche domineret af mænd.

Lene Skyggelund håber, at deltagerne kan bruge erfaringer fra mødet i deres hverdag.

- Hendes erfaringer kan være relevante for os her i MidtVest-området, da vi har mange mandsdominerede ledergrupper i virksomhederne, og det kan derfor give inspiration til, hvad der skal til for at få flere kvinder på ledelsesgangene. Katerina kan ses som en rollemodel for deltagerne, da hun vil dele konkrete erfaringer med, hvordan den kvindelige leder skal navigere for at øge mulighederne for at indtage en toppost i virksomhederne.

Arrangementet finder sted i Vildbjerg Sports og Kulturcenter, d. 2. oktober kl 17:30-21. Arrangementet er rettet mod alle medlemmer af Lederne, som kan medbringe en ledsager/kollega. Tilmelding kan ske på: https://lederne.events/LederneMidtVestKvindekarriere/tilmelding.html?uk=59AA5BDE-9129-4177-A1AF-CD1B42A8FAE9

Kontaktoplysninger:

Lene Skyggelund
Lederne Midt-Vest
E-mail: lene.skyggelund@lederne.dk

Lasse Aggedam Holm Jørgensen
Pressemedarbejder
E-mail: laj@lederne.dk

Diamanthandler Katerina Pitzner

PRM: Agil Ledelse skal på dagsordenen i Østjylland2.11.2018 07:00pressemeddelelse

Vi er havnet i en tid, hvor måden at drive virksomhed på undergår store forandringer, og det kræver, at både ledere og medarbejdere er tilpasningsstærke og omstillingsparate. Derfor er det vigtigt for ledere at få nye værktøjer til, hvordan man skal lede. I den forbindelse inviterer Lederne Østjylland til konference om agil ledelse mandag den 26. november. Her vil tre oplægsholdere komme med viden, værktøjer og best-practice cases, som kan hjælpe dig til at skabe mere smidige og selvkørende teams gennem agil ledelse. På konferencen kan deltagerne høre foredrag fra den danske erhvervsleder og bestyrrelsesmedlem Stine Bosse. Stine Bosse vil give deltagerne indblik i, hvilke erfaringer hun har gjort sig med agil ledelse i hendes mange år i topledelse – særligt hvilke kompetencer det kræver af lederen for at skabe den agile virksomhed. Der vil også være oplæg fra ph.d. lektor i ledelses- og organisationspsykologi ved AUU, Claus Elmholdt, som blandt andet vil tematisere den oversete ledelse

PRM: Der blæser nye, agile vinde fra Vesterhavet over Esbjerg2.11.2018 07:00pressemeddelelse