PRM: Kommer Årets Holdkammerat 2017 fra Sønderborg, Sabro eller København?

En atletikudøver, en håndboldspiller og en amerikansk fodboldspiller er i finalen til prisen DIF og Nordea-fondens Fidusbamse, som gives til Danmarks bedste holdkammerat.

Er Årets Holdkammerat 2017 den 14-årige håndboldspiller Sofie Cassøe fra Sabro IF i Jylland, den 16-årige atletikpige Laura Haslund-Christensen fra FIF på Frederiksberg eller den 16-årige amerikanske fodboldspiller Mikkel Madsen fra Sønderborg Sergeants?

Svaret kommer lørdag den 6. januar 2018 ved DIF og DR’s store gallashow Sport 2017, der finder sted i Jyske Bank Boxen i Herning.

206 unge mennesker fra hele landet var på sitet www.fidusbamsen.dk indstillet til at vinde DIF og Nordea-fondens Fidusbamse og titlen som Årets Holdkammerat 2017, og nu er feltet snævret ind til tre finalister. Tre finalister, som kæmper om æren og førstepræmien – en idrætsrejse for hele holdet til en værdi af 100.000 kroner.

De tre kandidater er:
Sofie Cassøe, Sabro IF, (håndbold)
Mikkel Madsen, Sønderborg Sergeants (amerikansk fodbold)
Laura Haslund-Christensen, FIF - Frederiksberg idræts forening (atletik)

Helle Carlsen, DIF-konsulent og medlem af dommerkomiteen, siger om de nominerede:

"De danske idrætsforeninger er fyldt med gode og engagerede holdkammerater, der alle er med til at skabe et godt ungdomsmiljø i klubberne. De tre finalister, vi har valgt, er alle fremragende rollemodeller og gode repræsentanter for holdånd og kammeratskab i foreningslivet. Vi glæder os til at fejre de unge mennesker ved Sport 2017 i Herning.”

Om prisen
DIF og Nordea-fondens Fidusbamse gives til en ung idrætsudøver mellem 12 og 19 år fra en af DIF’s idrætsforeninger, som med sine handlinger og holdninger er en rigtig god holdkammerat.

Kontaktinfo:
Marie-Louise Møller Dahl, træner for Sofie Cassøe og Sabro IF’s U14-piger, mobil 40 89 78 05
Thomas Holtebo, træner for Mikkel Madsen og Sønderborg Sergeants, mobil 51 70 62 86
Mathilde Uldall Kramer, træner i FIF for Laura Haslund-Christensen, mobil: 23 74 80 26

Fotos af de nominerede (til fri download)

DIF blev stiftet tilbage i 1896 og er interesseorganisation for foreningsidrætten i Danmark. Gennem årene er der kommet flere og flere specialforbund til, så DIF-familien i dag består af 61 specialforbund (62 pr. 1/1-2018), ca. 9.000 idrætsforeninger og flere end 1,9 millioner medlemmer. DIF er samtidig national olympisk komité i Danmark.

Store danske virksomheder og topatleter: Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene17.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.