PRM: Københavnske ledere forbereder sig på digital transformation

Kina-ekspert, forfatter og erhvervsjournalist, Christina Boutrup

Digital transformation er den forandring, som forbindes med anvendelsen af digitale teknologier i alle aspekter af samfundet. Det er et begreb, der er forbundet til nye former for kreativitet og innovation, og er på den måde med til at forandre vores verden og den måde, vi driver virksomhed på. Derfor inviterer Lederne Hovedstaden til konference om digital transformation tirsdag den 24. april i Crowne Plaza, København. Her vil tre oplægsholdere bringe det digitale begreb ned i øjenhøjde og samtidig belyse, hvordan virksomheder kan tilpasse sig den nye virkelighed.

På konferencen kan deltagerne høre foredrag fra Head of Digital and Business Transformation i Satair Group, Christian Egemose Agger. Med mere end 18 års digital erfaring og 6 år med praktisk erfaring idenfor digital transformation, kan han fortælle detaljeret om, hvad begrebet ’digital transformation’ egentlig dækker over.

Der vil også være oplæg fra Kina-eksperten, forfatteren og erhvervsjournalisten, Christina Boutrup, som vil fortælle om, hvorfor vi skal til at holde bedre øje med, hvad der sker i Kina, og hvad vi kan lære af digital kinesisk innovation. Deltagerne kan endvidere møde Søren Rode Andreasen, Chief Digital Officer i Danske Bank, som vil fortælle om, hvilke erfaringer han har fået gennem sit arbejde med Danske Banks digitale evolution i løbet af de sidste 10 år.

Afdelingsformand for Lederne Hovedstaden, Kim Kampp, glæder sig til at høre mere om, hvilke muligheder den digitale fremtid kan åbne op for i virksomhederne.

- Den digitale transformation har en voksende betydning for alle. Vi bliver mødt med digitaliseringen i flere og flere jobfunktioner, og for mange af os er det en integreret del af vores hverdag. Nøglen ligger i, hvordan vi kan bruge digitaliseringen bedst muligt i de virksomheder og markeder, vi selv arbejder i. Jeg ser derfor frem til en inspirerende dag, hvor deltagerne kan få input og eksempler på, både hvorledes man bedst bruger digitaliseringen, og hvilken betydning det kan have for ens arbejde og karriere, siger han.

Konferencen finder sted i Crowne Plaza i København, tirsdag den 24. april klokken 13-16:30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kim Kampp
Lederne Hovedstaden
E-mail: kim.kampp@lederne.dk

Karoline Bloch-Sørensen & Emilie Sølling Hansen