PRM: Københavnske ledere forbereder sig på digital transformation

Kina-ekspert, forfatter og erhvervsjournalist, Christina Boutrup

Digital transformation er den forandring, som forbindes med anvendelsen af digitale teknologier i alle aspekter af samfundet. Det er et begreb, der er forbundet til nye former for kreativitet og innovation, og er på den måde med til at forandre vores verden og den måde, vi driver virksomhed på. Derfor inviterer Lederne Hovedstaden til konference om digital transformation tirsdag den 24. april i Crowne Plaza, København. Her vil tre oplægsholdere bringe det digitale begreb ned i øjenhøjde og samtidig belyse, hvordan virksomheder kan tilpasse sig den nye virkelighed.

På konferencen kan deltagerne høre foredrag fra Head of Digital and Business Transformation i Satair Group, Christian Egemose Agger. Med mere end 18 års digital erfaring og 6 år med praktisk erfaring idenfor digital transformation, kan han fortælle detaljeret om, hvad begrebet ’digital transformation’ egentlig dækker over.

Der vil også være oplæg fra Kina-eksperten, forfatteren og erhvervsjournalisten, Christina Boutrup, som vil fortælle om, hvorfor vi skal til at holde bedre øje med, hvad der sker i Kina, og hvad vi kan lære af digital kinesisk innovation. Deltagerne kan endvidere møde Søren Rode Andreasen, Chief Digital Officer i Danske Bank, som vil fortælle om, hvilke erfaringer han har fået gennem sit arbejde med Danske Banks digitale evolution i løbet af de sidste 10 år.

Afdelingsformand for Lederne Hovedstaden, Kim Kampp, glæder sig til at høre mere om, hvilke muligheder den digitale fremtid kan åbne op for i virksomhederne.

- Den digitale transformation har en voksende betydning for alle. Vi bliver mødt med digitaliseringen i flere og flere jobfunktioner, og for mange af os er det en integreret del af vores hverdag. Nøglen ligger i, hvordan vi kan bruge digitaliseringen bedst muligt i de virksomheder og markeder, vi selv arbejder i. Jeg ser derfor frem til en inspirerende dag, hvor deltagerne kan få input og eksempler på, både hvorledes man bedst bruger digitaliseringen, og hvilken betydning det kan have for ens arbejde og karriere, siger han.

Konferencen finder sted i Crowne Plaza i København, tirsdag den 24. april klokken 13-16:30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kim Kampp
Lederne Hovedstaden
E-mail: kim.kampp@lederne.dk

Karoline Bloch-Sørensen & Emilie Sølling Hansen
Pressemedarbejdere
E-mail kbs@lederne.dk / esh@lederne.dk

Kina-ekspert, forfatter og erhvervsjournalist, Christina Boutrup

Teknologi-løft kræver ledere med digital forståelse7.2.2019 14:43:56Pressemeddelelse

Lederne på danske virksomheder og offentlige institutioner spiller en central rolle i den digitale omstilling. Derfor er Lederne parat til at bidrage til det teknologiske løft af både arbejdsmarkedet og uddannelsessektoren, som Disruptionrådet anbefaler. Lederne ser med tilfredshed på, at regeringen har besluttet, at Disruptionrådet skal fortsætte sit arbejde og ser gerne, at rådet i sit fremtidige virke også fokuserer på lederne rolle i den digitale omstilling. Lederne arbejder gerne med, når rådets tanker og idéer skal konkretiseres de kommende år. ”Det er helt nødvendigt, at vi i Danmark arbejder målrettet for at skabe grundlaget for, at virksomheder kan udnytte nye teknologier til at skabe vækst og til at øge velstanden for alle danskere. Hvis det skal lykkes, er det helt afgørende, at danske ledere får udviklet deres digitale kompetencer, og at flere danskere uddanner sig inden for de teknologiske, digitale og naturfaglige fag,” siger cheføkonom hos Lederne, Andreas Enghoff. Der e

Stresspanelet rejser vigtig debat om ledernes ansvar for stress29.1.2019 21:05:23Pressemeddelelse

Ledernes arbejdsmiljøchef er enig med regeringens stresspanel i, at lederne skal være rustet til at håndtere stress og psykisk arbejdsmiljø på virksomhederne. Og næsten alle ledere er i dag bevidste om, at håndtering af stress er en vigtig ledelsesopgave. Men det skal være de enkelte virksomheder, der beslutter, hvordan det gøres bedst hos dem. Det er også vigtigt at diskutere, hvornår medarbejdere skal være tilgængelige. Men der skal stadig være fleksibilitet for både virksomheder og ansatte.

PRM: Rigtigt at styrke ledelse og kompetencer i den offentlige sektor9.1.2019 10:12:03Pressemeddelelse

Ledernes formand ser positivt på regeringens udspil til en ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor. Det er ikke mindst rigtigt set med et eftersyn af de offentlige lederuddannelser og nedsættelse af et kompetenceråd. Men der er behov for at rette op på ”systemfejl” i forhold til lederne i den offentlige sektor. - Det er en rigtig god idé med et grundigt eftersyn af, hvordan vi bruger midlerne til lederuddannelse og kompetenceudvikling i den offentlige sektor. Vi har alle en interesse i, at lederne og medarbejderne i den offentlige sektor til enhver tid har de rigtige kompetencer, og at vi bruger skattekronerne bedst muligt. Sådan siger Svend Askær, formand for Lederne, i en kommentar til regeringens udspil til ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor, som innovationsminister Sophie Løhde og beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen har fremlagt i dag. Svend Askær bakker derfor op om regeringens plan om både et eftersyn af lederuddannelserne og at nedsætte et